Side 4 af 5

: 29 apr 2004, 18:57
af Lars E
Du har ikke fået lavet en parrameter måling hvel???? Der kan du se om din map sensor måler rigtigt, både tomgang, dellast og max belastning.

: 29 apr 2004, 20:05
af nmb1022
Lars> Nej det har jeg ikke, men har en ekstra boks (indbygget map) og det hjalp ikke, så mapsensoren er ude af billedet nu

: 02 maj 2004, 17:07
af Lars E
Ok. så er jeg blank for idér, men som du selv skriver kunne det være sjovt at prøve med en anden manifold, det kan jo være at der er kommet nogle forkerte vivler eller resonans der inde.
Det har jeg selv prøvet med nogle luftfilter kombinationer på 2cv'en, Sidst var da jeg monterede et stort K&N filter fra en BMW på den dello'rto DRLA karburator jeg køre med, den kunne ikke trække over 5500omdr. og kunne ikke drives over 110km/t. Med det afmonteret så trækker den gerne ud til 7000omdr.

: 02 maj 2004, 23:14
af Morten VJ
Jeg tror stadig ikke fpå at en portet manifold er skyld i dine problemer, med minddre den er portet så meget at der er tilgang til atmosfæren. :lol:
Fejlen et rimeligt sikkert elektrisk, så kontroller alle forbindelser, og rens alle stelpunkter på motor, og i motorrummet. ved rens stelpunkter mener jeg slip ned til at du rammer ren plade, og rustbeskyt efter tilspænding af stel øjet. mener at kunne huske at den er blevet lakeret her til vinter, så der kan problemet måske kunne ligge.

MVH

Morten

: 03 maj 2004, 14:27
af nmb1022
Se der kan du jo ha fat i noget morten!! Jeg har renset alle stik jeg kan finde, men det var ikke det. Jeg prøver at skifte spjælhuset når jeg får tid og vandtemp sensoren, Men snottet er ikke kommet. Det kunne være jeg skulle ned og hugge tempføleren fra ekstra motoren :?

: 23 maj 2004, 20:59
af Morten VJ
Er fejlen fundet ??
og hvad var den???

MVH

Morten

: 23 maj 2004, 23:01
af nmb1022
Se det er jo lidt flovt at sige at man har haft for travlt men det har jeg :-( Da jeg besluttede at stille op til DFB fik jeg jo pludselig travlt med at lave alle mine projekter færdige men efter weekenden 28.29.30 SKAL jeg i gang.

Er dog rimlig sikker på det ikke er temp føleren da motoren står på ca 1000 rpm når den er kold, men falder lige pludslig til 800rpm når den bliver varm. Det er vel der at føleren fortæller motoren at den er varm??

: 23 maj 2004, 23:20
af Morten VJ
Ja det lyder fornuftigt mht. tempføleren.
Hvad med benzintrykket er det korrekt.
Det er vel ikke pga. du kører med lattergas et dry port, og hæver benzintrykket med en ekstra regulator når det er tilsluttet.?
Benzintrykket skal følge trykket i manifolden.

Kun en tanke

MVH

Morten

: 23 maj 2004, 23:25
af Morten VJ
Ellers kan det være en utæt solenoid der styre benzinen til NOS.
Da det ikke er den bedste kvalitet amerikanerne kører med, Jeg vil faktisk sige at 50 % af det der kommer derovre fra er det rene skrot.
MEn det er kun min mening

MVH

Morten

: 23 maj 2004, 23:44
af nmb1022
Ja amerikanerne er ikke ligefrem pissegode til at lave ting. Udover Cola :lol:

Benzintrykket er præcis som før og lattergassen kan desværre ikke være skyld i det :-( eller rettere :-)
Gassen bliver sprøjtet ind før spjældet så den kan ikke suge falsk luft gennem ventilerne. Den kan heller ikke hæve bentrykket med mindre der er gas i systemet

Fik jeg nævnt at jeg kørte 146km på 40liter benz :-( Det har dog forbedret sig nu, men stadig mangler HK'erne :? :?: