Varm start udfordringer på Rover V8

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#31 Indlæg af martin høj »

Hvis det er når den er helt drift varm kan du ignorere nedestående ;-)

warmup enrichment ser for mig meget højt ud.
Du kan gemme warmup enrichment som den er nu. som en fil.så kan du ligge den ind igen hvis det fejler.
og derefter ville jeg prøve og sætte det ned til ca halvdelen af hvad den er nu fra 55 grader og ned.

Mvh Martin
Corolla Gti Turbo
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#32 Indlæg af Bojerne »

Jesper H skrev:Har ikke rodet med ms2 før, men burde din cranking ikke ende nede omkring 100% når den er oppe på driftstemperatur?

I Loggen når du tørner den, der har du en åbningstid på dyserne på omkring 4ms, og når den står i tomgang er den kun 2.6ms, vil mene den skal skrues ned i cracking pulse.


Jeg kan godt se logikken i at den burde ende ud omkring de 100% når den er varm - så jeg har lige prøvet et par varmstarter hvor jeg har justeret den ned - se evt her:
https://www.dropbox.com/s/2h0qpcxy9nt1p0a/Cranking%20PW.jpg

Jeg synes den starter en smule mere villigt, men det kræver stadig et par resolutte tramp på speederen for at vække bæstet :)
Vedhæftede filer
Log og MSQ.zip
(22.19 KiB) Downloadet 462 gange
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#33 Indlæg af Bojerne »

martin høj skrev:Hvis det er når den er helt drift varm kan du ignorere nedestående ;-)

warmup enrichment ser for mig meget højt ud.
Du kan gemme warmup enrichment som den er nu. som en fil.så kan du ligge den ind igen hvis det fejler.
og derefter ville jeg prøve og sætte det ned til ca halvdelen af hvad den er nu fra 55 grader og ned.

Mvh Martin


WUE er indkørt via den nye WUE Wizard i TunerStudio, og jeg synes egentlig at den opfører sig ok under selve opvarmnings-seancen - det er selve starten som skaber udfordringer :)
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#34 Indlæg af martin høj »

Batteri er godt nok lavt ved opstart.
Er det her problemet er ??
Corolla Gti Turbo
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#35 Indlæg af Bojerne »

Jeg kan se om jeg kan finde et andet batteri at prøve med, men burde det så ikke også påvirke specielt kold start mv ?
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#36 Indlæg af martin høj »

Jo i teorien.
Men ikke sikkert du har spændings fald til starteren.
Men du har til motorstyringen.
Har du mulighed for og måle med et multimeter ved motorstyring så
ville det være godt.
Ved du hvordan du måler spændningstab?
Hvis ikke så spørg lige.
Corolla Gti Turbo
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#37 Indlæg af Daigaard »

De indstillinger du viste, ligner mine på en prik (Std.).

Så som de andre skriver så ville jeg også lige checke det spændingsfald, og se om det er korrekt. For hvis MS kompensere for meget så kan det skabe problemer.

Jeg vil også gerne vide om du er sikker på at den får luft nok til at starte på?
Der findes en indstilling hvor du stiller din tomgangregulering efter motorens temperatur.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#38 Indlæg af Bojerne »

Jeg tror ikke jeg helt er med på hvordan jeg kan måle spændingsfaldet. Som sagt benytter sig af de originale ledningsnet og dermed også det originale ECU stik - så det er ikke fordi jeg selv har lavet en dårlig lodning :)

Men HenrikGM har været så sød at tilbyde lidt hjælp, så måske det er noget han kan hjælpe mig med - men i alle andre situationer end lige netop varm start, er der jo ikke nogen problemer - burde der ikke være konstante problemer ved et spændingsfald ?

Mine IAC steps ser ud som nedenstående:
https://www.dropbox.com/s/7r8ybn9jgvg3w3v/IACSteps.jpg
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#39 Indlæg af Jesper H »

Prøv at skrue din IAC idle cranking steps op ved "varm motor temp." :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#40 Indlæg af Bojerne »

Jeg har nu prøvet at skrue IAC idle cranking steps op med ca 20%, og det har ikke givet en mærkbar ændring. Prøver igen i morgen sammen med et sprit nyt batteri (står og lader i garagen nu)
Besvar