Hvis det er når den er helt drift varm kan du ignorere nedestående
warmup enrichment ser for mig meget højt ud.
Du kan gemme warmup enrichment som den er nu. som en fil.så kan du ligge den ind igen hvis det fejler.
og derefter ville jeg prøve og sætte det ned til ca halvdelen af hvad den er nu fra 55 grader og ned.
Jesper H skrev:Har ikke rodet med ms2 før, men burde din cranking ikke ende nede omkring 100% når den er oppe på driftstemperatur?
I Loggen når du tørner den, der har du en åbningstid på dyserne på omkring 4ms, og når den står i tomgang er den kun 2.6ms, vil mene den skal skrues ned i cracking pulse.
martin høj skrev:Hvis det er når den er helt drift varm kan du ignorere nedestående
warmup enrichment ser for mig meget højt ud. Du kan gemme warmup enrichment som den er nu. som en fil.så kan du ligge den ind igen hvis det fejler. og derefter ville jeg prøve og sætte det ned til ca halvdelen af hvad den er nu fra 55 grader og ned.
Mvh Martin
WUE er indkørt via den nye WUE Wizard i TunerStudio, og jeg synes egentlig at den opfører sig ok under selve opvarmnings-seancen - det er selve starten som skaber udfordringer
Jo i teorien.
Men ikke sikkert du har spændings fald til starteren.
Men du har til motorstyringen.
Har du mulighed for og måle med et multimeter ved motorstyring så
ville det være godt.
Ved du hvordan du måler spændningstab?
Hvis ikke så spørg lige.
De indstillinger du viste, ligner mine på en prik (Std.).
Så som de andre skriver så ville jeg også lige checke det spændingsfald, og se om det er korrekt. For hvis MS kompensere for meget så kan det skabe problemer.
Jeg vil også gerne vide om du er sikker på at den får luft nok til at starte på?
Der findes en indstilling hvor du stiller din tomgangregulering efter motorens temperatur.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Jeg tror ikke jeg helt er med på hvordan jeg kan måle spændingsfaldet. Som sagt benytter sig af de originale ledningsnet og dermed også det originale ECU stik - så det er ikke fordi jeg selv har lavet en dårlig lodning
Men HenrikGM har været så sød at tilbyde lidt hjælp, så måske det er noget han kan hjælpe mig med - men i alle andre situationer end lige netop varm start, er der jo ikke nogen problemer - burde der ikke være konstante problemer ved et spændingsfald ?
Jeg har nu prøvet at skrue IAC idle cranking steps op med ca 20%, og det har ikke givet en mærkbar ændring. Prøver igen i morgen sammen med et sprit nyt batteri (står og lader i garagen nu)