Side 4 af 4
: 21 okt 2010, 09:25
af TB206HDI
saveit skrev:TB206HDI skrev:Du kan sagtens chippe den boks...
Interessant. Hvem kan det?
Hvem har afvist at den kan chippes? (Andre end Renault Sport).
"og on a sidenote" - jeg forstår ikke hvorfor man laver en dyr racerbil til "holdbarhedsløb" og så springer man over hvor gærdet er lavest og finder på klytløsninger lige inden man når i mål.
Do it right, do it once!
: 21 okt 2010, 12:08
af fordtosserne
du kan købe display til og se hvilket gear du er i her
http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorspor ... /1770/6956
: 21 okt 2010, 23:54
af Slavteren
saveit skrev:Slavteren skrev:saveit skrev:Slavteren skrev:er der regler der forbyder udskiftnig af instrumenterne? eller er du bare meget glad for det nuværende design
det behøver jo ikke koste en krig at smide et par ure og lamper i en plade alumunium.. i hvert fald tilpas billigt til at det kunne være vejen frem sammen med en anden løsning.
Nej men vores dashboard er jo en del mere end bare et par ure. Bl.a. viser den hvilket gear vi er i (sekventiel gearkasse) og det kan man jo ikke umiddelbart købe et ur der viser.
det kan godt fås jo... mener at
www.deemon-tweeks.co.uk har dem, og ikke, kan det fås andre steder.
Ej men vi køber da ikke nyt dashboard. Det ville da være dumt. Så kan vi da lige så vel bare købe den dash2 tingest så det kan forbindes til den nye
boks.
tjae, måske du mener det er dumt... men hvor mange instrumenter er der reelt brug for som føreren kan bruge, og ikke mindst blive forvirret af under kørslen? en afdeling af dm i rally havde når kostet en sejr for et topteam pga forvirring fra en olietrykssencor
gear indicator, omdrejningstæller, shiftlight (styret af motorstyringen) temp måler og olietrykslampe / ur.. jeg kan ikke få det til et beløb der kan retfærdiggøre gambling med motorlivet ved langdistance løb.. resten er egentlig kun int fra en logning i tilfælde af nedsmeltning..
: 22 okt 2010, 10:46
af Westmus
Det lyder da som langt den enkelteste løsning her er at bruge en ekstra basic-styring til motoren. Ved det rigtige valg, har man noget som det er let at få hurtig og kompetent hjælp til når behovet er der. Plus man har en kørbar back-up motorstyring (den originale) i baghånden, hvis der skulle opstå problemer når der mindst er tid til det. Lavet lidt gennemtænkt kan det vel laves så man kan skifte over til original-boksen på få sekunder.

: 22 okt 2010, 11:11
af lqs
Westmus skrev:Det lyder da som langt den enkelteste løsning her er at bruge en ekstra basic-styring til motoren. Ved det rigtige valg, har man noget som det er let at få hurtig og kompetent hjælp til når behovet er der. Plus man har en kørbar back-up motorstyring (den originale) i baghånden, hvis der skulle opstå problemer når der mindst er tid til det. Lavet lidt gennemtænkt kan det vel laves så man kan skifte over til original-boksen på få sekunder.

gad vide om problemet, kan være noget så simpelt som, at BLING BLING faktoren helst skal bibeholdes eller højnes?
MVH søren
: 22 okt 2010, 12:15
af Westmus
Min næste tanke når vi nu snakker langdistance løb var så om ikke man egenligt ønsker en "defensiv" styring som ikke belaster motor maximalt men er mere rettet mod max holdbarhed. Så var det vel smart med en "2 programs" styring hvor man i en kortere periode (med en kontakt) kunne slå over i et program hvor der styres efter absolut max effekt, hvis der f.eks skal satses lidt ekstra for at vinde en placering.
At køre i max program under hele løbet var da vist havde der slog Peugeot ud under årets Le Mans.

: 22 okt 2010, 13:25
af ccr-racing
Selvfølgelig kan du justere den originale box - send evt en mail mig
mvh
Christian