Side 4 af 5

: 26 sep 2010, 11:17
af HenrikGM
WG flower for lidt..

Ikke nødvendigvist WGs problem, men nok mere ofte et problem med tankegangen på ham der har lavet manifolden.

Se på WG monteringen. Ville du porte dine indsugningskanaler så de så sådan ud?
Simpelt spørgsmål, men svaret rummer vist forklaringen.

Lyder rigeligt kreativt at trimme tænding for at styre boost creep....
Jeg har ikke læst hele tråden, så med forbehold for misforståelser.

: 26 sep 2010, 22:12
af -Pedersen-
HenrikGM skrev:WG flower for lidt..

Ikke nødvendigvist WGs problem, men nok mere ofte et problem med tankegangen på ham der har lavet manifolden.

Se på WG monteringen. Ville du porte dine indsugningskanaler så de så sådan ud?
Simpelt spørgsmål, men svaret rummer vist forklaringen.

Lyder rigeligt kreativt at trimme tænding for at styre boost creep....
Jeg har ikke læst hele tråden, så med forbehold for misforståelser.


Kan godt se logikken i at Wg der sidder vinklet 45 grader opad ikke vil give samme flow som hvis den pejede nedad Billede
Wastegaten er blevet konstateret ok, flere gange i løbet af processen.
Vi er 110% sikre på at den ikke fejler noget.:)

Der er jo ikke 2 motore der er ens, men allivevel har jeg svært ved at forstå at motor med næsten samme specs og større turbo sagtens kan holde trykket nede på netop denne manifold, og wastegate.
Derfor også det der fik mig til at lave indledningen på netop sparkmap evt. kunne være synderen, da jeg havede en ide om at vi havede fået lavet tændingsmapet så konservetiv, at fobrændingen ikke var helt færdig når den forlod topstykket og dermed pustede volsomt i turboen.

Men nu vil vi prøve til med enten større Wastegate, eller montere den anderledes hvis muligt. Pladsen er ret begrænset så det ender sikkert med den første løsning.
Så vil takke for alle indputs indtil nu. Og vil vende tilbage når der er nyt i sagen :)

Mvh

: 26 sep 2010, 22:20
af HenrikGM
pil wg af og se om det så går at styre trykket.

: 27 sep 2010, 00:21
af martin høj
Kan det ikke tænkes i har for meget/Godt flow i udstødning.
Eller ??
Det læste jeg et sted kunne være grunden til dette problem??
MVH:Martin

: 27 sep 2010, 11:52
af -Pedersen-
Lige det med at pille wastegate helt af, er vi lidt skeptiske med.
Da der kommer nogle ret vilde flammer ud af downpipe, når begrænser rammes. Samt tror jeg personligt på at de hede udstødningsgasser ikke er godt til batteriet der står næsten klods op ad.

: 27 sep 2010, 13:11
af lqs
martin høj skrev:Kan det ikke tænkes i har for meget/Godt flow i udstødning.
Eller ??
Det læste jeg et sted kunne være grunden til dette problem??
MVH:Martin
kan nemt være du har læst det... men det bliver det nu ikke rigtigt af. efter min mening.
MVH søren

: 27 sep 2010, 13:59
af HenrikGM
martin høj skrev:Kan det ikke tænkes i har for meget/Godt flow i udstødning.
Eller ??
Det læste jeg et sted kunne være grunden til dette problem??
MVH:Martin


Puck maxi tricket....bank en prop i udstødningen! :popcorn:

: 27 sep 2010, 14:00
af Mads B (dk)
-Pedersen- skrev:Lige det med at pille wastegate helt af, er vi lidt skeptiske med.
Da der kommer nogle ret vilde flammer ud af downpipe, når begrænser rammes. Samt tror jeg personligt på at de hede udstødningsgasser ikke er godt til batteriet der står næsten klods op ad.


Lav et lille hurtig rør der leder udstødnings gassen ned/væk.

: 05 okt 2010, 20:07
af -Pedersen-
Så kom der lidt nyt i sagen.
Fik vinklet røret nedad, det hjalp en smule, dog er der stadig problemer.
Næste projekt må jo så være større wastegate :/

Mvh

: 10 okt 2010, 08:41
af -Pedersen-
Så havede vi en mindre dyno session.
Først med en masse spin på feltet, som blev kurreret med wd40 på dæk (ja utrolig ikke) og bedre opspændning.
Der blev udelukket rullet med 1,3 bar, da wastegate ikke har problemer her.
Rullefeltet havede mulighed for at logge alle former for temp og lambda så det var en lækker faktor. Dog blev jeg slem overrasket over hvor meget et rullefelt stresser en motor.

Vi rendte i lidt problemer med små udsættere som blev bedre da jeg satte running dwell op fra 3,5ms til 4,0ms dog stadig ikke helt perfekt.
Vi har dog aldrig haft dette problem på landevejen, men feltet belastede så meget at det blev et problem her åbenbart.. Så vi fik en hurtig rulning med rimlig tilbagetrukket tænding på omkring 320 hk med 1,3bar.
Så det næste stykke tid skal der nørdes lade tid og spændingstab til spolen tror jeg..

Btw HenrikGM vi fik Sørens mk2 golf AEB på feltet, 278 hk på motor ved 1bar :O den TD40 turbo gør det enlig helt godt :)

Mvh