DHB. regler og sikkerhed

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#31 Indlæg af Captain Slow »

Yugo Turbo skrev:det skal du ikke bestemme....

(og iøvrigt så læs resten af indlægene inden du spiller smart :wink: )

Vi snakker dæk UDEN wrinkelwall til streetklassen
du snakker dæk med wrinkelwall til outlaw og der har du ret i at jeg har det du siger
nope jeg vil ha lov at skrive uden at læse det hele, og kommentere hvad du ejer uden at vide det,,og tale uden at tænke først,,eller efter for den sags skyld

lev med det :tooth:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#32 Indlæg af Yugo Turbo »

Som det ser ud nu, vil 402meter (sindal) også køre efter det nye reglement. Holeby mener at det er for besværligt. Selvom jeg ikke helt kan se hvordan det kan være besværligt.

Vores håb er at alle vil tage det til sig, så der gælder sammen sikkerhed og synskrav alle steder.

For et arrangement som Holeby, som jo ikke kører med stige, så vil det nye reglement i grunden ikke være ret synligt. Det er blot i uddeling af pokaler der vil være en forskel. Det samme gælder 402meter.

Som de kører nu, uddeles der pokaler i
FWD u. tryk/gas
FWD m. tryk/gas
RWD u. tryk/gas
RWD m. tryk/gas
4WD
Amerikaner
Diesel

Efter det nye reglement uddeles der pokaler efter følgende opdeling
Street alle mod alle (som ved lyskrydsræs)
Outlaw FWD u. tryk/gas
Outlaw FWD m. tryk/gas
Outlaw RWD u. tryk/gas
Outlaw RWD m. tryk/gas
Outlaw 4WD
Unlimited FWD m./u. tryk/gas
Unlimited RWD/4WD M./u. tryk/gas

altså en klasse mere end før, samt at amerikaner, diesel og europæer biler kører mod hinanden inddelt efter bilens opbygning, frem for oprindelsesland eller brændstof.

Bortset fra dette vil stort set alt være det samme som sidste år. dvs at nogle biler skal tænke lidt mere i sikkerhed for at få lov at køre i deres ønskede klasse og dermed ha adgang til at køre så hurtigt de ønsker/kan. Banesikkerheden kan vi ikke gøre andet ved end at bede arrangøren udfylde punkt 2 i reglementet om baneforhold, som banens beskaffelse, konkurrencestrækning, bremselængde, returvejsmulighed osv. Således vil de kørere der tager sig tid til at læse reglementet være forberedt på forholdene hjemmefra, hvilket jeg kun kan se som en lille upgrade i banesikkerheden.
Brap brap brap...
Billede
mertz
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 09 jan 2005, 23:01

ATT. LASSE

#33 Indlæg af mertz »

Hej lasse nu hvor de ikke vil bruge så mange penge på banen.
var der også en mulighed, at komme tilbage på den gamle startbane.
Ved godt der er noget med noget krudt et sted. men det er vil billiger af flytte det krudt.
Den startbane var eller ok for nogle år siden

hilsen mertz
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: ATT. LASSE

#34 Indlæg af Ravnen »

mertz skrev:Hej lasse nu hvor de ikke vil bruge så mange penge på banen.
var der også en mulighed, at komme tilbage på den gamle startbane.
Ved godt der er noget med noget krudt et sted. men det er vil billiger af flytte det krudt.
Den startbane var eller ok for nogle år siden

hilsen mertz
Hvis det var så nemt at flytte det krudt, tror du så ikke at de havde gjort det sidste år? faktum er at det fyrværkeri har væsentligt større prioritet end en bane for fartgale tosser - en bane som vi nok egentligt bør være glade for at vi trods alt stadig kan benytte os af... så nyd den mens du kan for vi har den måske ikke meget længere (der er tale om at den skal fjernes...!)
En anden og meget god grund til at bakke op om Korskrobanen!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#35 Indlæg af lqs »

hvad er det for en bane i skriver om?
mig bekendt er der ingen bane til drag eller streetrace i DK.
ret mig endelig hvis nogen mener det er anderledes.
VANDEL flyvestation er vel nærmere landbrug, industri og grusgrav!
(læs en forretning)
banen.... som der skal køres streetrace på til dhb, er pt en transportvej for div landbrugsmaskiner, samt lastbiler der kører på området.
ang. KORSKRO drømmene, så er der vel pt ingen reelle planer om en dragbane. hvis man kigger udkast til miljøgodkendelse, eller byggeplaner, nævnes dragracing ikke....
MVH søren
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#36 Indlæg af Ravnen »

lqs skrev:hvad er det for en bane i skriver om?
mig bekendt er der ingen bane til drag eller streetrace i DK.
ret mig endelig hvis nogen mener det er anderledes.
VANDEL flyvestation er vel nærmere landbrug, industri og grusgrav!
(læs en forretning)
banen.... som der skal køres streetrace på til dhb, er pt en transportvej for div landbrugsmaskiner, samt lastbiler der kører på området.
ang. KORSKRO drømmene, så er der vel pt ingen reelle planer om en dragbane. hvis man kigger udkast til miljøgodkendelse, eller byggeplaner, nævnes dragracing ikke....
MVH søren
Hvad med at du konstruktivt kæmpede for at få rette op på det misforhold så, Søren, istedet for at holde din negative debat kørende...

Jeg har droppet at prøve at forstå din agenda for lang tid siden, men måske du kunne kaste lidt lys over disse "sunde og konstruktive" holdninger og dine gentagne udbrud imod folk der prøver at gøre en forskel?

Og mener du selv at din fremgangsmåde fører noget positivt med sig?


Noget siger mig at jeg ikke er den eneste der mangler svar på disse spørgsmål...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#37 Indlæg af John Sahl »

Ravnen skrev:
lqs skrev:hvad er det for en bane i skriver om?
mig bekendt er der ingen bane til drag eller streetrace i DK.
ret mig endelig hvis nogen mener det er anderledes.
VANDEL flyvestation er vel nærmere landbrug, industri og grusgrav!
(læs en forretning)
banen.... som der skal køres streetrace på til dhb, er pt en transportvej for div landbrugsmaskiner, samt lastbiler der kører på området.
ang. KORSKRO drømmene, så er der vel pt ingen reelle planer om en dragbane. hvis man kigger udkast til miljøgodkendelse, eller byggeplaner, nævnes dragracing ikke....
MVH søren
Hvad med at du konstruktivt kæmpede for at få rette op på det misforhold så, Søren, istedet for at holde din negative debat kørende...

Jeg har droppet at prøve at forstå din agenda for lang tid siden, men måske du kunne kaste lidt lys over disse "sunde og konstruktive" holdninger og dine gentagne udbrud imod folk der prøver at gøre en forskel?

Og mener du selv at din fremgangsmåde fører noget positivt med sig?


Noget siger mig at jeg ikke er den eneste der mangler svar på disse spørgsmål...
Jeg stiller mig gerne op i den - formentligt ret lange - række af folk der ikke forstår Sørens tilgang til tingene.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#38 Indlæg af lqs »

mit indgangvinkel til div ting er bla. at turde have en mening. samt argumentere for mine holdninger. debatere sagen i stedet for at falde ned på det plan, hvor det er lettere at forsøge at gå efter manden.
samtidig er jeg nok tilbøjelig til at kalde en skovl for en skovl.
alle de drømme uden virkeligt indhold, fortjener efter min personlige mening at blive udstillet, som det de er. dvs drømme uden indhold.
GERT har så inderligt ret i at starte denne tråd. samt argumentere/undres over hvorfor der ikke limes. med samme ret kunne han vel vælge at spørge om der køres i tilfælde af regn. VANDEL har været et af de bedste steder at køre i DK. men godt har det aldrig været til voldsomme køretøjer. PT er den såkaldte bane meget beskidt. landbrug og grusgrav sætter sine spor. jeg vil benytte lejligheden til at spørge JOHN hvor meget den bliver renset før den skal benyttes til streetrace/show/dhb 2010 ?
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#39 Indlæg af HenrikGM »

Den med banekvaliteten er nok også et spørgsmål om at nogle af bilerne er ved at vokse fra den asfalt der nu er til rådighed.

Og så er vi tilbage ved hvad der er for et race man skal afholde. Det har alle dage været farligt at køre race, men en dårlig bane hjælper ikke ligefrem på det. Hvad er så en dårlig bane? Vandel har altid været et af de bedste steder i DK, og er det stadigt(hvis vi ser på områder der har miljøgodkendelse tilrace.)

Spørgsmålet er nok nærmere om det ikke er kombinationen af bane og biler der skal kigges på, hvis vi skal bruge Gerts sikkerhedsbriller at se igennem.

Man må formode at banen bliver frisket op før DHB, så den som minimum er ren for jord, men skal den limes? Limes lidt? Slet ikke? Fandeme ikke noget nemt spørgsmål.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#40 Indlæg af K-FINN »

Ved ikke om der bliver bedre bid til "almindelige" biler, efter nogle dage.
Men kan huske brian A lavede hjulløft weekeend efter(mener jeg) der havde været limet der ude.


http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1472838.jpg
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar