Re: Udskifte compressor hjul
: 15 jun 2010, 20:46
martin høj skrev:Er det muligt og udskifte compressor hjulet i turbo
uden og afbalancere turbo???
MVH:Martin
Ingen der ved det
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
martin høj skrev:Er det muligt og udskifte compressor hjulet i turbo
uden og afbalancere turbo???
MVH:Martin
martin høj skrev:martin høj skrev:Er det muligt og udskifte compressor hjulet i turbo
uden og afbalancere turbo???
MVH:Martin
Ingen der ved det
Kneis skrev:Der er meget spændende læsning her, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at få svaret på nogle af eksemplerne som der er givet i første indlæg;
Hvordan virker en turbo?
Hvad er T2, T25, T3, T4 for noget, er det faste størrelser på turbo?
Hvad er en turbo exducer / inducer og hvorfor byttes de rundt på kompressor/turbine??
Hvad er og betyder A/R egentlig??
Hvordan skal en turbo vende i forhold til olie ind/udtag
Hvad er antisurge eller reflow??
Hvordan styres ladetrykket??
Hvad er biturbo, twinturbo, twininlet, divided inlet??
Hvad er pulssystem?
Hvad er modtryk?
Hvad betyder "at gå ud over mappet"?
Hvordan læser jeg kompressormap, hvad kan det bruges til??
Hvordan læser jeg turbinemap??
På forhånd tak derude
Jack skrev:Har et lidt crazy spørsmål der bliver ved med og drille mig i dag. Lad mig give et eksempel: Min 2.0 benzin motor med en t28 turbo laver 300hk ved 1 bars tryk. Hvis jeg fx skifter den til en større turbo og køre 1 bars tryk vil jeg måske lave 350hk.
Hvordan kan man lave flere hk når man har samme tryk? Mener når trykrør og sådan er det samme, må det være samme mængde luft der "flower" igennem systemet.
Hjælp, der må være et eller andet dumt jeg blankt over ser....