C20XE Spjælde
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten
- Medlem
Ja et hul på 18mm med en studs på så du kan få slangen fra tomgangsmotoren ind over, det vil være helt fint. HVis dyserne har siddet på de spjældhuse da de sad på sælgers motor, så har de i hvertfald givet nok til den effekt på 259HK som hans motor er blevet målt til
... så i så fald ville jeg ikke være nervøs.
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
Carsten skrev:Ja et hul på 18mm med en studs på så du kan få slangen fra tomgangsmotoren ind over, det vil være helt fint. HVis dyserne har siddet på de spjældhuse da de sad på sælgers motor, så har de i hvertfald givet nok til den effekt på 259HK som hans motor er blevet målt til... så i så fald ville jeg ikke være nervøs.
Ja men jeg tror også det er reelt som jeg skrev.. GM nummer er bare på alm C20NE .. men jeg ved ikke en s*** om det jo
Ja ved ikke om man kan modificere dyser jo (hvad ved jeg)
Ok.. vedr tomgangsmotor.. ja det er lettest med et.. men der er lavet et udtag til bremsekraftforstærker.. kan jeg bare lave T styk der?
-
Carsten
- Medlem
Så vidt jeg ved kan man ikke modificere en dyse, man kan kun skrue trykket op, eller justere dysens åbningstid i styreboksen. Men den har jo sin grænse og en C20NE dyse kan jeg bare ikke forestille mig gir i nærheden af nok til 259HK, selv med 4 bar gir den jo ikke over 300ml?
Mine 214ml dyser til C20XE'eren gir 280 ved 4.2 bar, og det var nok til 213HK men så var de også helt oppe og trække fuldt læs. Det duer jo heller ikke at overbelaste dysen så den pludselig hænger.
Ved vacuum, så tror jeg du skal holde de to adskilt så tomgangsmotorens luft ikke går ind og forstyrrer vacuumet til bremseforstærkeren.
Mine 214ml dyser til C20XE'eren gir 280 ved 4.2 bar, og det var nok til 213HK men så var de også helt oppe og trække fuldt læs. Det duer jo heller ikke at overbelaste dysen så den pludselig hænger.
Ved vacuum, så tror jeg du skal holde de to adskilt så tomgangsmotorens luft ikke går ind og forstyrrer vacuumet til bremseforstærkeren.
-
heino ascona b
- Medlem
- Geografisk sted: østfyn
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
Carsten skrev:Så vidt jeg ved kan man ikke modificere en dyse, man kan kun skrue trykket op, eller justere dysens åbningstid i styreboksen. Men den har jo sin grænse og en C20NE dyse kan jeg bare ikke forestille mig gir i nærheden af nok til 259HK, selv med 4 bar gir den jo ikke over 300ml?
Nej har heller aldrig hørt om modificerede dyser.. men hvad ved jeg.. pyt nu med det, har da også tænt mig hæve trykket, hvis den tørster.
Tror jeg XE dyser (ifølge regnemaskinen her på siden) kan snige sig i nærheden af 300ml ved ca 4bar (som du også skriver :: ). Og de er til at finde. Hvad er max tryk på org pumpe ca?
Jeg valgte bore op på manifold 4x hul (der hvor det er beregnet til udtag/nippler ), samle det i et og så håbe det vil fungere. Jeg er bare ikke glad for smide noget på 18-20mm i 5mm gods
Kan jeg overhovedet køre med motronic 2.5 og de spjælde (før chipning eller lignende) ?? Midtjysk åbner jo først efter uge30 GRR
-
Carsten
- Medlem
STandard pumpen leverer vist nok kun 6 bars benzintryk, men 7 bar på benzinen lyder da godt nok også helt sindssygt
Jeg har 8 stk XE dyser liggende hvis du kommer til at skulle bruge nogle
Hvis du får lavet den luftsamler og sat luftmassemåleren på, så kan du sagtens køre med spjældhusene og standard knaster og standard motorstyring, i og med knaster osv er standard, så vil det ikke betyde det store for benzinmængden. Og så længe du hverken har fået hævet omdrejninger eller tænding, så kommer den ikke til at mangle benzin. Men det vil højst sandsynligt heller ikke gi noget som helst før den bliver justeret ind til det, da flowet bliver ændret en hel del.
Jeg har 8 stk XE dyser liggende hvis du kommer til at skulle bruge nogle
Hvis du får lavet den luftsamler og sat luftmassemåleren på, så kan du sagtens køre med spjældhusene og standard knaster og standard motorstyring, i og med knaster osv er standard, så vil det ikke betyde det store for benzinmængden. Og så længe du hverken har fået hævet omdrejninger eller tænding, så kommer den ikke til at mangle benzin. Men det vil højst sandsynligt heller ikke gi noget som helst før den bliver justeret ind til det, da flowet bliver ændret en hel del.
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt:
Carsten skrev: Og så længe du hverken har fået hævet omdrejninger eller tænding, så kommer den ikke til at mangle benzin. Men det vil højst sandsynligt heller ikke gi noget som helst før den bliver justeret ind til det, da flowet bliver ændret en hel del.
næh men det lyder som det er planen så.. men vil gerne springe på programerbar.. er bare på bar bund der.. Altså hvilket anlæg f.eks
-
Proxie
- Junior Medlem
- Kontakt: