Side 4 af 4
: 15 okt 2008, 14:37
af lqs
Alex_Reedtz skrev:Har du fået fat i et topstykke?
ja og nej.... EGON har givet mig et med til HENRIK. men det er ikke nået længere end til bag i min bil! MVH søren
: 15 okt 2008, 17:39
af Alex_Reedtz
Ok, det lyder jo godt... Glæder mig til at se hvad han kan trylle.
: 15 okt 2008, 18:15
af HenrikGM
Alex_Reedtz skrev:Ok, det lyder jo godt... Glæder mig til at se hvad han kan trylle.
I første omgang så tager jeg lige og saver det defekte topstykke fra hinanden, så ser vi. Der er tilsyneladende nogle ting der kan laves mere powervenligt, men inden jeg kaster mig over dit topstykke, så "roder" jeg lige lidt med et defekt først. Man kan helt sikkert øge flowet en del, men tricket er at gøre det så gashastigheden nogenlunde bibeholdes der hvor det er nødvendigt.
Er du frisk på at lave en ny indsugningsmanifold, hvis det bliver enden(stopklodsen)?
: 15 okt 2008, 19:41
af Alex_Reedtz
Indsugningsmanifolden er ikke lavet endnu, så det er ikke et problem. Hvis portene bliver anderledes må jeg jo bare selv tilpasse pakningen.
: 11 dec 2008, 18:16
af Starletfreak
Jeg har et par billeder fra dengang mit Silvertop topstykke blev portet. Det gav på papiret ca 3hk, men den tog gassen noget hurtigere og motoren blev senere målt til 174hk hos Natmekanikeren og 168hk et andet sted. Det eneste som var ændret, var svinghjul der var lettet en hel del, portet top og hævet kompressionsforhold til ca 11,8:1, åbne tragte og et Cusco 4-1 manifold.
Som udgangspunkt havde den 150hk med 4-1 manifold.
Den kørte med 16v ecu og en SMT6 piggybag.
Umidlbart så er Blacktop topstykket noget pænere udført end Silvertop, og tror sq ikke man kan hente ret meget på det.
: 12 dec 2008, 05:18
af lqs
det noget lettede svinghjul vil bevirke bedre respons samt mere afsat ydelse på et enertifelt! vel at mærke uden der behøver være mere ydelse... om ikke andet vil det højere komp. forhold give mere ydelse. selv i virkeligheden. MVH søren