Normal Vs variable geometri turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Geografisk sted: kbh

#31 Indlæg af fraguzz »

Jeg har for øvrigt fået fat i en garret GT1749V fra en citroen c4 med variable geometri. hmm næsten helt ny.! vil prøve nogle test mht vacum/tryk på den electroniske/tryk aktuator.

nogle mener at have set/hørt at man kan koble en slange fra tryk siden på aktuatoren og så skulle det køre fint.! måske alle de slanger er til at motorstyringen/EGR kan holde styr på forurening??
Diesel!
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#32 Indlæg af duckstar »

hvis du prøver at hive i aktuatoren finder du ud af at den er vacuumstyret. Derfor vil det ikke give noget kontrol at trykke på dåsen.
Vh. Anders
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem

#33 Indlæg af fraguzz »

ja det plejer de at være... har kun hørt at denne type kunne styres af tryk. ikke noget jeg har testet enu.!
Diesel!
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem

#34 Indlæg af fraguzz »

jeps den er styret af vakum! med mindre man lukker luft ind af udluftningshullet.. hehe
der sidder en 3benet føler i toppen med en påvirkelig føler.. den bliver påvirket af membranen der hiver i armen til tubinevingerne.

men den er ikke en kontakt for der er ingen bib lyde med måleren på.. og jeg kunne ikke lige måle modstanden... mon min måler er fuc.. up.

hvordan virker den dims?
Diesel!
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem

#35 Indlæg af fraguzz »

Nååå et par finale ord ... da projectet med at få en variable geometri turbo til at virke på min, er droppet da det er for omstændigt lige pt.

men jeg er stadig igang med at finde en anden turbo, som jeg nok fortsætter inde under garage fuskerne.
Diesel!
Besvar