Installere af hks turbo timer.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#31 Indlæg af Morten VJ »

Martin det er ikke en ny ting, den første timer så jeg vel for snart 20 år siden.
Bor du lige ved siden af en motorvejs afkørsel eller ved siden af en racerbane.
Jeg kører bare stille og roligt de sidste 3 km- 5 minutter, så er den kølet nok.
Og ja jeg er selfølgelig modstander af alt nyt,
Og derfor er min bil helt standart som den forlod fabrikken i 1981.

Det jeg er modstander af, er unødvendige komponenter der kan forårsage et mekanisk nedbrud, grundet en lille fejl i systemet.
Og vi aldrig vil opdage det før det er for sent, da vi ligger og sover.

Hvis det var løsningen på mange turborelaterede problemer, hvorfor er det ikke standart udstyr på alle turbo biler, det koster ingenting på en moderne bil, det er kun et programmerings spørgsmål.

Det er ud fra disse forudsætninger jeg dømmer bling.
Men self. hvis man har utroligt travlt så er det vel værd at bruge pengene på det.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#32 Indlæg af mh »

Morten VJ skrev:Bor du lige ved siden af en motorvejs afkørsel eller ved siden af en racerbane.
MVH

Morten


Det er nemligt det jeg gør... Men fint at du holder din bil "Næsten" som da den forlod fabrikken, det er jo netop dit valg. Men du virker lidt nedladende overfor andre i din skrivemåde fordi DU ikke kan se en fordel i dimsen og derfor stempler den til ubrugelig (ud fra dine krav) derfor spakker jeg til dig ved at skrive det med småt... :gnaek: Jeg har jo netop en brug af dimsen som du ikke har og kan derved godt se en fidus med den...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#33 Indlæg af audi_claus »

En turbo-timer funktion er standard på mange audi turbomotorer.
Det er en lille el vandpumpe, der efter 5 min stop af motor sender vand den modsatte vej gennem systemet såfremt vandtemperaturen er for høj.
Men da det er så dejligt at køre Audi, kan man klare sig med en omvej og let fod - ja :gnaek:
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#34 Indlæg af Morten VJ »

Martin det eneste standart der er tilbage er vel efterhånden interiøret og kaossen, alt andet er modeficeret, bygget om eller opgraderet med nye komponenter, og nyere teknologi.
Og jeg er ked af jeg virker nedladende, i min skrivemåde. Men det er såddan jeg nu engang skriver, specielt hvis jeg føler mig lidt provokeret.
Og ja jeg har klaret mig uden en såddan dims, lige som 1000 vis af turbo biler har klaret sig i mange år.
Eksemplet Henrik giver er vel ikke urealistisk, en timer eller et relæ der hænger, og motoren går tomgang indtil den løber tør for benzin, olie eller vand.

Som jeg ser det er fordelen at man kan fyrer motoren maks. af indtil man parkere bilen.

Ulempen er hvis den får en defekt.
Så virker den ikke, eller slår fra for tidligt fra hvilket kan koste en turbo, eller den virker for godt hvilket kan koste en motor.

1 ting man opdager meget hurtigt og 2 ting man først opdager næste morgen.
Så det giver en 33,3...% chanche for at opdage at der er en fejlfunktion, når der er en komponent der svigter.
Og svigte skal den nok gøre, spørgsmålet er bare hvordan.

Så derfor tillader jeg at stille spørgsmålstegn ved en komponent jeg ikke ville drømme om at montere i en bil.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#35 Indlæg af Slavteren »

nu har jeg ikke en turbo bil, men jeg bor også lige ved siden af en motorvej og er generelt god til at komme sent afsted (især om morgenen :wink: ) kunne løsningen ikke være at sætte ms til at fungere som en turbotimer? eller er det umuligt?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#36 Indlæg af mh »

Morten VJ skrev:Eksemplet Henrik giver er vel ikke urealistisk, en timer eller et relæ der hænger, og motoren går tomgang indtil den løber tør for benzin, olie eller vand.

Som jeg ser det er fordelen at man kan fyrer motoren maks. af indtil man parkere bilen.

Ulempen er hvis den får en defekt.
Så virker den ikke, eller slår fra for tidligt fra hvilket kan koste en turbo, eller den virker for godt hvilket kan koste en motor.

Så derfor tillader jeg at stille spørgsmålstegn ved en komponent jeg ikke ville drømme om at montere i en bil.

MVH

Morten


Det vil sige at hvis det kan gå i stykker vil du ikke bruge tingen på din bil og slet ikke hvis det kan koste din motor?...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#37 Indlæg af Morten VJ »

Tinasmartin skrev:
Morten VJ skrev:Eksemplet Henrik giver er vel ikke urealistisk, en timer eller et relæ der hænger, og motoren går tomgang indtil den løber tør for benzin, olie eller vand.

Som jeg ser det er fordelen at man kan fyrer motoren maks. af indtil man parkere bilen.

Ulempen er hvis den får en defekt.
Så virker den ikke, eller slår fra for tidligt fra hvilket kan koste en turbo, eller den virker for godt hvilket kan koste en motor.

Så derfor tillader jeg at stille spørgsmålstegn ved en komponent jeg ikke ville drømme om at montere i en bil.

MVH

Morten


Det vil sige at hvis det kan gå i stykker vil du ikke bruge tingen på din bil og slet ikke hvis det kan koste din motor?...


Nej ikke helt riktigt citeret.
Hvis en komponent, der skal holde motoren kørende, uden min indblanding, Dvs. jeg ikke er fysisk til stede, kan gå i stykker, uden at jeg har en chanche for at opdage det.
Så vil jeg ikke montere denne komponent.
Hvis der er noget der har indflydelse på dyre komponenters liv, så foretrækker jeg selv at være til stede, for at kunne træffe en beslutning.
Køre videre og acceptere konsekvenserne, eller lukke ned for systemet, og begynde en fejlsøgning.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#38 Indlæg af Whosa »

Bare lige for at blande mig , så køre jeg også med turbo timer , er meget glad for den lille dims ... Nu er der kun fokus på den ene af alle de funktioner som disse har, min sidder bla. og måler på blandingen, bruges som voltmeter og kan så også selv beregne nedkølings tiden på min bil.
Syntes alt i alt at det er en fint dims til prisen ... Kan ikke se hvorfor den ikke skulle side i min bil, og så lige en sidste ting. Hvis du er bange for at den skal gå i stykker og lige pludselig køre med din bil når du ikke er der så skal min model have håndbremsen trukket og stå i frigaer før den virker. Det er sikring nok til mig, jeg gider da ikke og side og glo i 2 minuter i min bil bare for at spare 500 kr ... :up:
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#39 Indlæg af Ravnen »

Det her er et religions spørgsmål, og bliver i ved med at diskutere den sag her, ender det med terror bombninger....
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#40 Indlæg af Morten VJ »

Ja det er vel lidt et religions spørsmål,
Men bombninger eller udslettelse af planeter bliver der nok ikke tale om.

Men her er et lille regne stykke hvis vi kører i bilen hver dag , og bliver nød til at vente 2 minutter på at den køler ned, grundet køremåde.
Så har vi vundet ca 12 timer på et år
eller 24 timer alt efter hvordan man regner, og kører.
Men for nemheds skyld sige at man sparer et døgn pr år.
Når nu at der er en komponent der bryder ned, der bevirker en død toppakning-motor, eller noget andet.
Hvor blev det døgn pr år så af.
Et gæt det blev brugt til reperation

kun en tanke, og det er den sidste i denne tråd.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar