Side 4 af 7

: 26 jun 2007, 16:27
af Saab-Daniel
Hmm, og jeg der får tændingsbanken på 98 oktan og 0.9 bars ladetryk med en kompression på 8.5 :D
Måske man skulle justere tændingen lidt mere, så man kan komme op på 1/2 del af Jonas' ladetryk uden tændingsbanken, pyt med man ikke får så meget mere performance frem :roll: :mrgreen:
Daniel.

: 26 jun 2007, 16:41
af efterz
Havneren skrev:Med en vildere knast? Større plenium? Større turbineside?

Det var da ikke helt utænkeligt...?


Der kan "sagtens" laves 600hk på 1798cc, det er set før, men aldrig på RON98... Dette må endelig ikke opfattes negativt, jeg synes da det ville være fedt, hvis det skete, så har vi andre jo noget at gå efter.
Kan du dele nogle detaljer på motoren?

: 26 jun 2007, 16:55
af HenrikGM
Hvad skulle forhindringen i at gøre det på 98 være? Efter det resultat rulningen uden wg slange viste, så er vejen slet ikke så fjern endda.

Højt kompressionsforhold, mange rpm, så er det da "ret taknemmeligt" at lave 600hk. Prøv at regne ud hvor "lidt" drejningsmoment du faktisk kan slippe med ved feks 9000rpm.

Men, ja , det er "mere taknemmeligt" med en dyr bensin end med en billig.

: 26 jun 2007, 23:02
af grydesvamp
som sagt er bilen ikke rullet endnu men sidste år lagde den ca 451hk på rullefeldt.

vinteren er så brugt på full race banan
noget større turbo en garrett gt3582 ATP bearbejdet.

mekaniske ventilløftere
strammere ventil fjedre,
andre knaster og lidt småting
omd begrænseren ler hævet fra 7500 omd til 8500 omd. = den fede lyd og hvilket ryk!
skal nok lige finde lidt nærmere info men ind til da kan i kigge nærmere på : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=68472&ipc=217761 billederne og teksten er lidt blandet nyt og gammelt men der er da lidt at kigge på.

: 26 jun 2007, 23:49
af Havneren
HenrikGM skrev:Højt kompressionsforhold, mange rpm, så er det da "ret taknemmeligt" at lave 600hk. Prøv at regne ud hvor "lidt" drejningsmoment du faktisk kan slippe med ved feks 9000rpm.


Ja... Nemlig H.

Mange undervurderer knasters indflydelse når vi snakker rpm/moment/YDELSE... Der kan hentes meget effekt, som ser godt ud papiret, ved højere rpm.

: 27 jun 2007, 06:44
af lqs
knaster+rpm=heste! ja.... der skal lige være et topstykke der flower nok!
MVH søren

: 29 jun 2007, 23:58
af grydesvamp
motoren går nogenlunde jævnt over 2500 omd men knasterne kommer først rigtigt til sin ret over 4500 omd hvor der virkelig sker ting og sager ! bilen bliver rullet i morgen på et rullefeldt mangen til det hos Rh motorsport. det befinder sig i hjallerup hos landberg box tuning.

: 30 jun 2007, 08:03
af quark
rigtig flot på en 2l vildt imponerende. Tillykke.

: 30 jun 2007, 20:49
af grydesvamp
quark skrev:rigtig flot på en 2l vildt imponerende. Tillykke.


rettelse 1,8.

så fik min kammerat endelig golfen på rullen og med v-power i tanken (97) og nogle jævnt stramme stropper ramte han i 741nm og 520+.

styringen til rullefeltet kunne ikke vise højere end 520hk og golfen gik et pænt stykke på den anden side af skalaen, så når fartstrup igen har justeret lidt på rullefeltet kommer golfen på rullen igen.

ellers er der ikke sket så meget nyt og vildt, vi har ændret det nedre tryk niveau til 1,1 bar da alt ellera bare gik op i røg.

bilen skal chippes om da der med den nye turbo og manifold er mulighed for en noget mere aggressiv tændingsvinkel. til de folk der har kendskab til egt kan det siges at der lige efter turboen er målt 700 grader ved fuld pedal og tryk. normal arbejdstemp ligger på ca 600 ved pæn kørsel lidt under.

: 30 jun 2007, 22:44
af møffe
grydesvamp skrev:
quark skrev:rigtig flot på en 2l vildt imponerende. Tillykke.


rettelse 1,8.

så fik min kammerat endelig golfen på rullen og med v-power i tanken (97) og nogle jævnt stramme stropper ramte han i 741nm og 520+.

styringen til rullefeltet kunne ikke vise højere end 520hk og golfen gik et pænt stykke på den anden side af skalaen, så når fartstrup igen har justeret lidt på rullefeltet kommer golfen på rullen igen.

ellers er der ikke sket så meget nyt og vildt, vi har ændret det nedre tryk niveau til 1,1 bar da alt ellera bare gik op i røg.

bilen skal chippes om da der med den nye turbo og manifold er mulighed for en noget mere aggressiv tændingsvinkel. til de folk der har kendskab til egt kan det siges at der lige efter turboen er målt 700 grader ved fuld pedal og tryk. normal arbejdstemp ligger på ca 600 ved pæn kørsel lidt under.

se så snakker vi flotte resultater. og det på V-power benz.