byd mig velkommen i klub 500+ :)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#31 Indlæg af Saab-Daniel »

Hmm, og jeg der får tændingsbanken på 98 oktan og 0.9 bars ladetryk med en kompression på 8.5 :D
Måske man skulle justere tændingen lidt mere, så man kan komme op på 1/2 del af Jonas' ladetryk uden tændingsbanken, pyt med man ikke får så meget mere performance frem :roll: :mrgreen:
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#32 Indlæg af efterz »

Havneren skrev:Med en vildere knast? Større plenium? Større turbineside?

Det var da ikke helt utænkeligt...?


Der kan "sagtens" laves 600hk på 1798cc, det er set før, men aldrig på RON98... Dette må endelig ikke opfattes negativt, jeg synes da det ville være fedt, hvis det skete, så har vi andre jo noget at gå efter.
Kan du dele nogle detaljer på motoren?
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#33 Indlæg af HenrikGM »

Hvad skulle forhindringen i at gøre det på 98 være? Efter det resultat rulningen uden wg slange viste, så er vejen slet ikke så fjern endda.

Højt kompressionsforhold, mange rpm, så er det da "ret taknemmeligt" at lave 600hk. Prøv at regne ud hvor "lidt" drejningsmoment du faktisk kan slippe med ved feks 9000rpm.

Men, ja , det er "mere taknemmeligt" med en dyr bensin end med en billig.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#34 Indlæg af grydesvamp »

som sagt er bilen ikke rullet endnu men sidste år lagde den ca 451hk på rullefeldt.

vinteren er så brugt på full race banan
noget større turbo en garrett gt3582 ATP bearbejdet.

mekaniske ventilløftere
strammere ventil fjedre,
andre knaster og lidt småting
omd begrænseren ler hævet fra 7500 omd til 8500 omd. = den fede lyd og hvilket ryk!
skal nok lige finde lidt nærmere info men ind til da kan i kigge nærmere på : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=68472&ipc=217761 billederne og teksten er lidt blandet nyt og gammelt men der er da lidt at kigge på.
Senest rettet af grydesvamp 29 jun 2007, 23:55, rettet i alt 1 gang.
Fri bane fuld hane! :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#35 Indlæg af Havneren »

HenrikGM skrev:Højt kompressionsforhold, mange rpm, så er det da "ret taknemmeligt" at lave 600hk. Prøv at regne ud hvor "lidt" drejningsmoment du faktisk kan slippe med ved feks 9000rpm.


Ja... Nemlig H.

Mange undervurderer knasters indflydelse når vi snakker rpm/moment/YDELSE... Der kan hentes meget effekt, som ser godt ud papiret, ved højere rpm.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#36 Indlæg af lqs »

knaster+rpm=heste! ja.... der skal lige være et topstykke der flower nok!
MVH søren
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#37 Indlæg af grydesvamp »

motoren går nogenlunde jævnt over 2500 omd men knasterne kommer først rigtigt til sin ret over 4500 omd hvor der virkelig sker ting og sager ! bilen bliver rullet i morgen på et rullefeldt mangen til det hos Rh motorsport. det befinder sig i hjallerup hos landberg box tuning.
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
quark
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 19 apr 2006, 15:29

#38 Indlæg af quark »

rigtig flot på en 2l vildt imponerende. Tillykke.
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#39 Indlæg af grydesvamp »

quark skrev:rigtig flot på en 2l vildt imponerende. Tillykke.


rettelse 1,8.

så fik min kammerat endelig golfen på rullen og med v-power i tanken (97) og nogle jævnt stramme stropper ramte han i 741nm og 520+.

styringen til rullefeltet kunne ikke vise højere end 520hk og golfen gik et pænt stykke på den anden side af skalaen, så når fartstrup igen har justeret lidt på rullefeltet kommer golfen på rullen igen.

ellers er der ikke sket så meget nyt og vildt, vi har ændret det nedre tryk niveau til 1,1 bar da alt ellera bare gik op i røg.

bilen skal chippes om da der med den nye turbo og manifold er mulighed for en noget mere aggressiv tændingsvinkel. til de folk der har kendskab til egt kan det siges at der lige efter turboen er målt 700 grader ved fuld pedal og tryk. normal arbejdstemp ligger på ca 600 ved pæn kørsel lidt under.
Fri bane fuld hane! :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#40 Indlæg af møffe »

grydesvamp skrev:
quark skrev:rigtig flot på en 2l vildt imponerende. Tillykke.


rettelse 1,8.

så fik min kammerat endelig golfen på rullen og med v-power i tanken (97) og nogle jævnt stramme stropper ramte han i 741nm og 520+.

styringen til rullefeltet kunne ikke vise højere end 520hk og golfen gik et pænt stykke på den anden side af skalaen, så når fartstrup igen har justeret lidt på rullefeltet kommer golfen på rullen igen.

ellers er der ikke sket så meget nyt og vildt, vi har ændret det nedre tryk niveau til 1,1 bar da alt ellera bare gik op i røg.

bilen skal chippes om da der med den nye turbo og manifold er mulighed for en noget mere aggressiv tændingsvinkel. til de folk der har kendskab til egt kan det siges at der lige efter turboen er målt 700 grader ved fuld pedal og tryk. normal arbejdstemp ligger på ca 600 ved pæn kørsel lidt under.

se så snakker vi flotte resultater. og det på V-power benz.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar