Side 4 af 5
: 27 feb 2007, 20:54
af klyfax
3500 er altså ikke galt for en turbo pakke, og hvis den er med MS så skal man slet ikke klage. Min kammerat byggede turbo på en 1.3 12v, købte ny turbo på nettet, ny ic, lidt rør, 4 andre dyser, 2 potter og en FCD. 5000 kr, fik en 55% forøgelse, eller 45 hk. Det er 90 kr per procent. Det er altså rigtigt billigt. Regn med 110-130 kr per procent, så er du helt sikker. Men de er kun så billige med den løsning som du selv nævner... Og med den løsning du selv nævner er det 30-40% så er 3500 ganske godt givet ud...
: 27 feb 2007, 20:59
af ae86
klyfax skrev:3500 er altså ikke galt for en turbo pakke, og hvis den er med MS så skal man slet ikke klage. Min kammerat byggede turbo på en 1.3 12v, købte ny turbo på nettet, ny ic, lidt rør, 4 andre dyser, 2 potter og en FCD. 5000 kr, fik en 55% forøgelse, eller 45 hk. Det er 90 kr per procent. Det er altså rigtigt billigt. Regn med 110-130 kr per procent, så er du helt sikker. Men de er kun så billige med den løsning som du selv nævner... Og med den løsning du selv nævner er det 30-40% så er 3500 ganske godt givet ud...
TAK!
: 27 feb 2007, 21:11
af Runesm
Nej hov, der blev jeg på det stærkeste misforstået. Det jeg mente, var at da folk begyndte at tale som om MS, hvilket, hvis man finder det til 2000 kr, er 10 gange dyrere end en FCD. Så går ideen af lavbudget ligesom, for så kan man lige så godt gå hele vejen.
: 27 feb 2007, 21:37
af klyfax
Derfor er 3500kr stadige godt givet ud for 30-40 procent...
: 27 feb 2007, 21:53
af Runesm
Bevares - helt bestemt
: 27 feb 2007, 23:48
af bemmer
klyfax skrev:3500 er altså ikke galt for en turbo pakke, og hvis den er med MS så skal man slet ikke klage. Min kammerat byggede turbo på en 1.3 12v, købte ny turbo på nettet, ny ic, lidt rør, 4 andre dyser, 2 potter og en FCD. 5000 kr, fik en 55% forøgelse, eller 45 hk. Det er 90 kr per procent. Det er altså rigtigt billigt. Regn med 110-130 kr per procent, så er du helt sikker. Men de er kun så billige med den løsning som du selv nævner... Og med den løsning du selv nævner er det 30-40% så er 3500 ganske godt givet ud...
Jeg kan kun sige, det er blevet billigt at tune bil.
Jeg ved af erfaring, det koster ca. 1000kr per hk, dog lidt mindre, når man tryklader, da man til tider får lidt "gratis" effekt.
Snakker vi 20-30 procent effektforøgelse på en født trykladet motor, kan det dog gøres noget billigere.
Bemmer
: 28 feb 2007, 16:42
af klyfax
1000 kr per HK gælder dagsdato kun hvis du er over 30-50% tun på sug og over 150% på tryk... Før det kan det faktisk gøres ganske billigt, hvis bare man gider at sætte sig ind i tingene i stedet for at vælge det første og det bedste...
: 28 feb 2007, 18:28
af Runesm
Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.
Det er ca 65 kr pr hestekræft.
: 02 mar 2007, 20:49
af Morten VJ
Runesm skrev:Det faktisk rigtigt. Jeg gik fra sug til tryk med 0,8 bar for ca 5000 kr, det har givet mig 77% flere heste, eller 77hk oven i hatten.
Det er ca 65 kr pr hestekræft.
Jubii en billig tuning
Og min kommer til at koste ca. 1000 kr pr. hest.
Men så behøver jeg tilgændgæld ikke at være nervøs overfor at bruge alle heste, som jeg vil, og i det tidsrum jeg vil.
Hvis jeg havde været meget m hurtig med en stor turbo, og pengepung.
Kunne jeg have pralet af 20 kr pr hest. men hvor længe havde det kunne holde
Som jeg læser det er der nogen der glemmer transmission-undervogn, og bremser i dette regnstykke.
Men det er kun min mening.
MVH
Morten
: 02 mar 2007, 23:14
af Runesm
Min er standard monteret med samme undervogn som de første udgaver af t8'erne (8v turbo), samme motor som der ligger i min. Udover det har jeg så sat 4 en kende hårdere dæmpere i, lidt powerflex hist og her, hvor jeg synes at den har givet sig for meget, og nogle hårdere fjedre -40mm.
Bremserne er samme som 99t8 og de første 900 t8'ere, styretøjet med. Rent sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke bilen halter nogensteder, og nu det er vinter kører jeg ikke på "højt" tryk, som er 0,8 bar, pt laver jeg nok kun 150 hk i motoren, altså kun 5 mere end en original turbomotor.
Og hvis ikke det var fordi jeg var for dum at sætte brugte turbostempler i og brugte plejllejer på min originalkrumtap, så kunne den fint holde i længden også, det er samme bund som der sidder på 16v'erne som yder 175hk ab fabrik.