Side 4 af 12

: 09 nov 2006, 20:36
af cossiemanden
Hey, spændende diskution i har gang i her :D

Til rolla: du skal vælge den knast som passer til det du skal bruge den til, den milde til baneræs og den skrappe til drag race.

Det der med at man ikke må vælge en knast som er over 272` er lidt af en and.
Gradtallet kan dog også variere afhængig om man kører med mekaniske løftere eller hydrauliske.
Man skal aldrig vælge et knast grad tal ud fra noget man har hørt fra en som ved noget om turbomotorer men ikke lige den motor man skal sætte den i, både knaster og ind/ud manifolder stiller samme krav til en motor og virkningsmåder som til en sugemotor.
knast valget til en motor, er MINDST lige så afhængig af hvordan din top er portet(eller ikke er) og hvilken komp. du kører osv osv.
MEN du kan jo starte med at fortælle om din motors specifikation, så kan man nok bedre råde dig derfra, OG iøvrigt også hvad den skal bruges til :wink:

Mvh

: 09 nov 2006, 20:47
af RollaGTi
Hej Cossi. For og være lidt fræk citere jeg lige mig selv:

Jamen målet var jo nok en masse hk! Det er det jo altid. Den skal stort set kun bruges til 402m. Det bliver en relativ stor turbo der kommer på, den laver nok tryk ved 5000 omdrejninger. Ang omdrejningsregisteret havde jeg regnet med max omdrejninger ved 9000, måske lidt mere. Men ikke over 9500. Portene i topstykket er jeg rimlig sikker på at de er store nok. Men regner med 2mm overstørrelse ventiler også. Kompressionen bliver på 7.7:1
Hjalp det gutter

Det er en 16v der er med portet topstykke, og rimlig store kanaler i topstykket! Det er iøvigt med alm ventil skiver til justering!

MVH daniel[/quote]

: 09 nov 2006, 20:50
af K-FINN
Cossie vil da gerne høre om erfaringer med over 272 grader, kontra 272, har du det?, hvilken løft var der på knaster, var der forskel på løft på ind og ud ?
MVh Finn

: 09 nov 2006, 20:54
af cossiemanden
Rollagti: havde ikke lige læst det :oops:

Men kun en vej, vælg de skrappe til det du skal bruge den til :wink:

: 09 nov 2006, 21:00
af cossiemanden
Hej fin:

Har selv prøvet lidt forskelligt på min egen maskine, men igen, hver motor har sin måde at virke på, dem jeg har i nu er 278` og 262` til hydrauliske løftere, og samme knast er så 298`og 287`til mekaniske løftere, de har samme virkemåde, blot forskellige løftere.
Men hvis du kan fortælle til hvilken motor, ville det hjælpe;)

Men den generelle grundregel er jo samme princip som på en sugemotor, jo skrappere=jo længere oppe kommer effekten og jo dårligere tomgang(som regel)

: 09 nov 2006, 21:07
af RollaGTi
Det er den kendte 4age toyota twincam

: 09 nov 2006, 21:09
af K-FINN
Vi er så ikke enige, det behøver vi heller ikke være. :tooth:
MVh Finn

: 09 nov 2006, 21:10
af cossiemanden
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Vi er så ikke enige, det behøver vi heller ikke være. :tooth:
MVh Finn


Så må du jo fortælle hvori du er uenig? :wink:

: 09 nov 2006, 21:12
af K-FINN
At jo vildere knaster, feks 304 grader i en turbomotor, vil give flere spids hk.
MVh Finn

: 09 nov 2006, 21:14
af K-FINN
Men kan da selvfølgelig tage fejl.
MVh Finn