Montering af både turbo og kompressor samt intercooler?????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#31 Indlæg af supra. »

det var da ellers noget af et billede var. haha
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#32 Indlæg af Morten VJ »

Du kan jo gå ind og rette dit indlæg, og bruge tumbnails for forum genvejen i stedet. :mrgreen:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#33 Indlæg af supra. »

Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#34 Indlæg af klyfax »

Det her projekt lyder meget vildt, og dog. NOS, turbo OG kompressor? Hvad skal sidste nævnte bruges til? Hvis du skal have en hurtig bil på en bane eller 402 meter, så ville jeg undgå kompressoren.

Hvis den kun skal bruges til hverdagskørsel ville jeg vælge en skruekompressor.

Men skulle det være en bil til begge dele, ville jeg nok KUN sætte turbo på. Men før man startere på et turbo projekt, så skal man lige gøre op med sig selv. Hvor mange HK vil jeg have?

For at tune på en turbo bil er let. Faktisk så let at det er farligt for din motor.

Mit forslag: Find ud af hvor mange hk du vil have? Og find ud af hvor mange KM den skal kunne holde til, når den nu også skal køre hverdags kørsel.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#35 Indlæg af supra. »

hejsa. Kompressoren var ment til at give bilen ladetryk på de lave omdrejninger hvor turboen ikke lader, og så turboen når kompressoren ikke lader. men jeg er så småt ved at gå bort fra kompressoren igen og nøjes med turboen. Det med at sætte mål vil jeg nødig, for hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan nå dem?? bare skrue turboen vildt op i tryk- så holder det da slet ikke ihvertfald... Jeg vil gerne have en bil som kun skal bruges til sjov om sommeren og til lidt 402m og sådan. derfor bliver det nok kun til turbo, intercooler, andre knaster, stempler brændstofpumpe, motorstyring og sådan samt nos. Jeg (dvs min svoger-mekaniker :D ) skal lave den så den kan holde til det. Jeg troede at det var en smart ide det med kompressoren også, men det kan jeg så se det ikke var. Hvad mener i om størrelse af turboen-dem der har set billedet!

Mvh Carsten
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#36 Indlæg af Morten VJ »

Du kan jo prøve at læse lidt på denne side
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... enter.html

Og du vil finde ud af at dimensionere en turbo ud fra et billede til en motor man ikke ved ret meget om, er umuligt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
supra.
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 07 aug 2006, 21:07

#37 Indlæg af supra. »

Hvis det er umuligt at dimesionere en turbo til en motor man ikke ved ret meget om, kan jeg ikke forstå hvorfor at de fleste af jer herinde kan sige at det er en lille turbo... den går op til 450 hk, og det er da meget pænt når du læser om andre turboer, sammenlignet med de ønsker jeg har...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#38 Indlæg af HenrikGM »

Well, skal vi nu ikke lige ned omkring jordniveau igen.

Du har en 2,8liters motor.

dit mål er 300hk?

Lad os antage den allerede nu har 160.

1bar på den turbo du har vist, plus noget motorstyring af en art, så klokker du jo de 300hk, iøvrigt uden at gøre ret meget andet(vil jeg mene).

Hvad er det du vil med alle de dyre stumper, hvis 300hk er målet?

Har temmeligt svært ved at se hvad du vil med kompressoren, hvis du skal opnå et MEGA moment fra bunden, så er vi jo ovre i noget skruekompressor, ala Lysholm. Læs ikke helt billig!.

Det voldsomme moment der teoretisk vil være muligt her, gør jo så også at din motor får meget svært ved at holde sammen. Det er momentet der splitter den ad, ikke HK.....

Den turbo du har billeder af vil forsigtigt sat lave masser af tryk under 3000rpm.

Hvbis du er glad v. 300hk, så få den da smidt på motoren, og se hvor langt du kommer inden du begynder at fægte med kompressorer og lattergas...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar