Olie retur på eftermonteret turbo.. fejl rille i lejehus.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#31 Indlæg af Kws »

okay. problemet ligger bare i at jeg købte turboen af www.ts-racing.dk <- og ham han jeg ikke få fat i længere ?? det er ham som har fået turboen renoveret for 1 år siden..
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#32 Indlæg af klyfax »

Kws skrev:okay. problemet ligger bare i at jeg købte turboen af www.ts-racing.dk <- og ham han jeg ikke få fat i længere ?? det er ham som har fået turboen renoveret for 1 år siden..


Se så kan man jo ikke kalde den ny renoveret længere, efter min mening. Scanturbo kan jo ikke se om det har kørt 100k km eller 0 km...
De tager omkring 2500 kr. for at renovere en glideleje turbo. Incl. alt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#33 Indlæg af Kws »

den er skam ny renoveret.. der er ingen sod eller noget i den. der er stadigvæk streger på kompressor hjulene.


jeg forsatan jeg er helt over det lige pt. gider sq snart ikke det projekt mere.. først tror man det er returen. så laver man det om. så viser det sig at være noget helt 3. lorte projekt
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#34 Indlæg af klyfax »

Kws skrev:den er skam ny renoveret.. der er ingen sod eller noget i den. der er stadigvæk streger på kompressor hjulene.


jeg forsatan jeg er helt over det lige pt. gider sq snart ikke det projekt mere.. først tror man det er returen. så laver man det om. så viser det sig at være noget helt 3. lorte projekt


Hmm prøv at tage den ned til dem, og se hvad de siger. Det kan jo være de kan finde den på stelnummeret.

Men kun projekter der vare mindre en 2 minuter er lige til... Der er altid noget der driller. Eneste vej er at kommer over det og videre med projektet. Det er træls, men det er som regelt alle penge værd i sidste ende...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#35 Indlæg af Kws »

hvor hårdt skal skruerne være strammet ? til udstødningeshuset ? synes ikke de er strammet så hårdt ?? kan de havde noget med olie udslippet at gøre?
Vedhæftede filer
PICT1253.JPG
PICT1253.JPG (217.73 KiB) Vist 1483 gange
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#36 Indlæg af Andy »

Kws skrev:hvor hårdt skal skruerne være strammet ? til udstødningeshuset ? synes ikke de er strammet så hårdt ?? kan de havde noget med olie udslippet at gøre?


Prøv om der er slør i langsgående retning i akslen...der må ikke være slør..

Mvh

Andy
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#37 Indlæg af Kws »

der er ingen slør over hovedet.
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#38 Indlæg af Kws »

kan det være fordi turboen får for meget olie ?? når den står i tomgang ryger den næsten ikke eller drypper. når den får gas ryger den blå
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#39 Indlæg af Damborg »

Lige noget andet...
hvad har du gjort med slangen fra dit topdæksel/blok til Indsugnings manifold...? (Krumtap udluftning)


Hvis du ikke har ændret på noget her...
Risikerer ud at ved ladetryk at motoren ikke kan komme af med udluftningen...
og motoren i stedet ender overtryk...
her vil den også gnaske din turbo...
og evt div pakninger i motoren vil blive ret belastet..!!

Nemmeste løsning... lad den gå i det fri.. med lille filter på..!!
Vedhæftede filer
evt KN
evt KN
kn.jpg (10.1 KiB) Vist 1469 gange
Krumtap udluftning
Krumtap udluftning
krum.jpg (51.72 KiB) Vist 1484 gange
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#40 Indlæg af duckstar »

Personligt er jeg ikke tilhænger af at lade krumtapsudluftningen lufte ud atmosfærisk. Jeg har sat en slange på studsen og ført den til indsugningen ved turboladeren.. alt andet lugter da giftigt!
Vh. Anders
Besvar