Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 19:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
okay. problemet ligger bare i at jeg købte turboen af www.ts-racing.dk <- og ham han jeg ikke få fat i længere ?? det er ham som har fået turboen renoveret for 1 år siden..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Kws skrev:
okay. problemet ligger bare i at jeg købte turboen af www.ts-racing.dk <- og ham han jeg ikke få fat i længere ?? det er ham som har fået turboen renoveret for 1 år siden..


Se så kan man jo ikke kalde den ny renoveret længere, efter min mening. Scanturbo kan jo ikke se om det har kørt 100k km eller 0 km...
De tager omkring 2500 kr. for at renovere en glideleje turbo. Incl. alt...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 19:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
den er skam ny renoveret.. der er ingen sod eller noget i den. der er stadigvæk streger på kompressor hjulene.


jeg forsatan jeg er helt over det lige pt. gider sq snart ikke det projekt mere.. først tror man det er returen. så laver man det om. så viser det sig at være noget helt 3. lorte projekt

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 20:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Kws skrev:
den er skam ny renoveret.. der er ingen sod eller noget i den. der er stadigvæk streger på kompressor hjulene.


jeg forsatan jeg er helt over det lige pt. gider sq snart ikke det projekt mere.. først tror man det er returen. så laver man det om. så viser det sig at være noget helt 3. lorte projekt


Hmm prøv at tage den ned til dem, og se hvad de siger. Det kan jo være de kan finde den på stelnummeret.

Men kun projekter der vare mindre en 2 minuter er lige til... Der er altid noget der driller. Eneste vej er at kommer over det og videre med projektet. Det er træls, men det er som regelt alle penge værd i sidste ende...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 20:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
hvor hårdt skal skruerne være strammet ? til udstødningeshuset ? synes ikke de er strammet så hårdt ?? kan de havde noget med olie udslippet at gøre?


Vedhæftede filer:
PICT1253.JPG
PICT1253.JPG [ 217.73 KiB | Vist 949 gange ]

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 20:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Kws skrev:
hvor hårdt skal skruerne være strammet ? til udstødningeshuset ? synes ikke de er strammet så hårdt ?? kan de havde noget med olie udslippet at gøre?


Prøv om der er slør i langsgående retning i akslen...der må ikke være slør..

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
der er ingen slør over hovedet.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 21:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
kan det være fordi turboen får for meget olie ?? når den står i tomgang ryger den næsten ikke eller drypper. når den får gas ryger den blå

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 23:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Lige noget andet...
hvad har du gjort med slangen fra dit topdæksel/blok til Indsugnings manifold...? (Krumtap udluftning)


Hvis du ikke har ændret på noget her...
Risikerer ud at ved ladetryk at motoren ikke kan komme af med udluftningen...
og motoren i stedet ender overtryk...
her vil den også gnaske din turbo...
og evt div pakninger i motoren vil blive ret belastet..!!

Nemmeste løsning... lad den gå i det fri.. med lille filter på..!!


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Krumtap udluftning
krum.jpg
krum.jpg [ 51.72 KiB | Vist 950 gange ]
Filkommentar: evt KN
kn.jpg
kn.jpg [ 10.1 KiB | Vist 935 gange ]

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 08:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Personligt er jeg ikke tilhænger af at lade krumtapsudluftningen lufte ud atmosfærisk. Jeg har sat en slange på studsen og ført den til indsugningen ved turboladeren.. alt andet lugter da giftigt!

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team