duckstardeluxe skrev:Bosch modellen (der i øvrigt kun koster 200,-) fåes i flere typer. Min er den der kan holde til mindst tryk, men jeg ved der findes typer der bruges i f.eks. VW's 1,8 turbo motorer med 220 heste, der er med en stærkere membran.
Kan man justere den eller hvordan virker sådan en? Altså sådan at den ikke lufter for tidligt ud.. Eller bare mig som ikke er med på hvordan det virker?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Nix, ingen justeringsmuligheder. Jeg kører med MAP sensor til motorstyringen, og er derfor ligeglad om den står åben i tomgang. Den åbner på vacuum og holdes lukket af overtryk.
duckstardeluxe skrev:Nix, ingen justeringsmuligheder. Jeg kører med MAP sensor til motorstyringen, og er derfor ligeglad om den står åben i tomgang. Den åbner på vacuum og holdes lukket af overtryk.
for lige at vende tilbage til mit problem.........
Jeg kører også med mapsensor til min omex 500, men hvad har det at gøre med, at den gerne må åbne i tomgang??
Min er lukket ved tomgang, men så snart jeg giver lidt gas, begynder den at åbne. Burde den ikke være lukket, lige indtil jeg slipper gassen?
Der må være noget gal med monteringen af vakumslangen hvis ventilen åbner når der kommer tryk på. Hvis det er monteret korrekt er der samme tryk over og under hvorved stemplet ikke kan åbne. Stemplet kan kun åbne ved trykforskel.
Jeg har lige kigget på dit billede igen - går din vakumslange direkte i manifolden eller i huset på gasspjældet? Der kan evt. være ting i gasspjældet som gør at der kun er hul igennem ved tomgang pga tomgangsstyringen. Har lige splittet et peugeot solex gasspjæld hus ad og var der to udtag hvoraf det ene kun var åben når tomgangsmotoren var åben.
Prøv evt. at afmontere vakumslangen på ventilen og sæt den til et trykur og se hvad den siger når du giver gas/kører.
Det er ingen problem med åben stempel i tomgang og dellast hvis der køres med mapsensor. Det er kun med LMM (luftmassemåler) monteret før ventilen (oftest på sugesiden af turbo) at det er et problem. Jeg har sendt dig en mail bl.a. med en uddybning heraf.
tinasmartin skrev:nu kan det godt være jeg får på puklen men jeg kan ta det...
hvorfor går folk konstant efter lyden på en ventil istedet for speeder responsen hurtigere tryk efter gearskifte mm. som er det den er der for.... er der gået POP-MAX/K&N filter stil i ventiler eller er det bare mig??... eller er det useriøse importører som sælger den på udseende og lyd end på kvaliteten og dens egentlige gøremål som forvirre de stakkelse nybegyndere inden for tunings verden??...
Janice skrev:Nej den sidder som den skal. Ca 25 cm fra spjæld og ca 35-40 cm fra intercooler.
vedlægger billede...
Men hvorfor åbner den ikke rigtigt når jeg kører?
Det virker som om, at hvis jeg tæver den op på de 6000-6500 rpm når jeg kører og slipper gas, kan jeg høre at den lufter rigtigt ud, det lyder dog ikke så højt, men det er dog et rigtigt hurtigt pift.
Men ved almindelig hård kørsel, "pulsere" den.
Det med din PULSENDE lyd kan komme af at trykket når at blow'e ud af kompressorhuset. INDEN Blowoff når at åbne..
Måske burde du montere din Bow direkte på trykrøret. i stedet for på en vinkelforgrening.?
Angående Lyd.. Jeg købte samme Bow her fra siden til en Kammi's 535 Biturbo. Hans ønske var et voldsomt WHOSSSH..
Bow på hans Blower som den skal.. men lyden er meget svag..
Hvor højt er ladetrykket på din motor.. et lavt ladetryk vil vel ikke larme så meget som et højt.?
den høje lyd du beskriver der der minder lidt om når man skyller et lokum kan frembringes med en turbo smart mega sonic.. og 1,5 bar.. og så er det også voldsomt..