180hk i Ford Sierra 2.0i ohc

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem

#31 Indlæg af lqs »

OHCer.... jah... men det er egentlig PINTO motorer ESSLINGER arbejder mest i. ikke helt det samme... nogen af dem, bla i DK FORD RANGER kører med 8 tændrør std.! en PINTO er std. typisk på 2.3liter... OHC en er stor hvis den er 2.3.... PINTOEN kan laves noget større, lidt lige som en VOLVO! MVH. søren
djgutti
Junior Medlem

#32 Indlæg af djgutti »

Okay ja det var da en nyttig oplysning at få.. Så skal man da lige tænke sig om inden man køber dele til motoren..

Glædelig jul alle sammen
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#33 Indlæg af møffe »

hvis du vil have noget mere spicifikt ja så kik på www.cosworth.no de har et IST forum.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Thomas..

#34 Indlæg af Thomas.. »

Har i så hørt det projekt Kenneth fra KP Motorsport i Svinninge har gang i?
Han er i gang med at tune på en 2,0 OHC og han stopper kun når han når de 300 HK uden turbo! Og Hvis/når han når det er der et engelsk firma der vil købe retighederne til at lave motorer magen til den han har lavet...
Kender ikke så meget til hvordan han vil gøre det. Men ved at han ikke bruger topbolte men har gennemgående bolte der holder det hele sammen og har fået spjældhus hvor spjældet ikke vipper på en aksel men glider helt væk så der ingen modstand er. Og han har lige sendt en stor alu klods til Sverige for at få lavet et topstykke til den. Og stadig med 8 ventiler... Noget at gå i gang med og nok også pænt dyrt...
s@g
Mester Medlem
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#35 Indlæg af s@g »

Thomas.. skrev:og nok også pænt dyrt...

Hvis han sælger rettighederne på sin motor falder der sikkert osse en pænt skilling af til han!! 8)
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
djgutti
Junior Medlem

#36 Indlæg af djgutti »

Nu har jeg fået den nye motor.. Så skal jeg bare finde ud af hva jeg vil lave.. Starter med ny kobling, olie og filter.. He he..
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#37 Indlæg af møffe »

hehe du kan jo pleje dine 4 sting.. :lol: :lol: :lol:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
djgutti
Junior Medlem

#38 Indlæg af djgutti »

Ja ja Møffe du sjov... :) he he. Men jo plejer dem. :oops: Kæft det svært når man er højre håndet at lave noget når det den som har de 4 sting i.. Kan ikke engang køre bil :? .. Men går vel over. Skal da ud og lege lidt med mit baghjulstræk :twisted: inden sneen er væk..
Besvar