Side 3 af 3
: 08 okt 2004, 15:31
af jj
Den hedder r154 og er med hydraulisk kobling. Som sammenligning vejer den 45 kg hvor en t5 vejer 35. T5 har bare den fordel at der vist findes et koblingshus der passer. Der er flere der har haft høje effekter med mt75 gearkassen der sidder i sierra xr4x4 og scorpio. se her
www.xr4x4.co.uk han vil sætte en 4 liters sohc med twin turbo i hans sierra. Minker sierraen med 320 hk brugte også original gear.
!!!
: 08 okt 2004, 18:54
af Ronnie
Man kan få et hus til supra gearkasse skal bare hente det i australien!!!
Så om det er godt eller dårligt ved jeg sku ikke helt!!!
Hvor mange heste kan sådan en r154 klare???
Hvilken model sidder den i???
Er ikke den store Riskoger Freak!!!
Ronnie
Re: Bygge Bagtøj
: 21 okt 2004, 15:34
af ford p7 biturbo
Hej igen jeg er lige rendt over en ford 2.3 turbo motor som jeg nok liger smækker i mens jeg laver V6eren den skulle også være god for 300+hp mned en større mølle. jeg har købt den komplet med gear og det hele så den skulle være lige til at plumbe i. Snakkede med en mustang mand han sagde at det løse hus fra den orginale gearkasse passer på C4 gearkasse fra mustang så der er også en mulighed der.
Re: Bygge Bagtøj
: 22 okt 2004, 17:18
af Gæst
[quote="Ford P7 Biturbo"]Hej igen jeg er lige rendt over en ford 2.3 turbo motor som jeg nok liger smækker i .....quote]
Det må være fra en turbo Mustang fra første halvdel af 80`erne. Gav omkring 175Hk fra fabrikken og kunne fåes i SVO udgave med 210 Hk. Det er samme motortype som den der sidder i en gammel Escort RS2000 baghjulstrækker.

: 23 okt 2004, 11:26
af JJ
De første efi turbo 2.3 uden intercooler gav 145 hk og dem med karburator endnu mindre men motoren er den samme og kan nemt komme op på 250 hk med intercooler og chiptuning. Svo mustangen har t5 gear og intercooler og muligvis større dyser. De kan komme op på 300 hk uden kat og større ventiler i topstykket ifølge en test jeg har læst.