Turbo på en fiat uno med karburator

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#21 Indlæg af Dagooz »

Jkp skrev:Som sagt vil jeg ikke købe en uno t. Jeg vil have en bil som ligner en morfar bil men som kører stærkt, derfor skal dette laves på min uno 5d. Desuden er det en smule dyrre at have en uno t, især når jeg kun har min su...


Du skal sgu bare købe en uno t med rust, hjulkapsler og ligge en hat i bagruden så har du en morfar bil. DET er billigt.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#22 Indlæg af Mads RR »

Ja, selvfølgelig skal der en større benzinpumpe til. Men en mekanisk pumpe kan nu godt justeres en del op i tryk.

Men som jeg også sagde så er dette en løsning der hører til i 80'er og 90'erne. Idag er der INGEN undskyldning for ikke at lave multipoint indsprøjtning. Det kan jo stadig blive et problem at få dyset karburatoren ordentligt.

Mads RR

Jimmy Elkjær skrev:Okay, men så må dem der har lavet det vel også have brugt elektriske pumper. For en benzinpumpe der sidder på en normal karburatorbil, trykker vel typisk med 0,25 bar og hvis man så kører med højere ladetryk end det, kan benzinen komme ikke komme ind....
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#23 Indlæg af lqs »

har i knægte aldrig set agents 007s lotus esprit turbo? de kørte med dellorto karboratorer op i halvfemserne.....det samme gjorde bla MASARATI....så selvfølgelig kan det køre også køre stærkt! nemmere og simplere er det at suge gennem en karborator....og det virker også! MVH. søren
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#24 Indlæg af duckstar »

Jo jo.. Lotus'en kender jeg godt. Men på Unoen ville jeg til enhver tid smide en indsugningsmanifold på fra 1,3 turbo, som har multipoint - evt. styre sprøjtet med MS.. langt bedre og moderne end tryk i karbonaden..
Vh. Anders
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#25 Indlæg af Dagooz »

duckstardeluxe skrev:Jo jo.. Lotus'en kender jeg godt. Men på Unoen ville jeg til enhver tid smide en indsugningsmanifold på fra 1,3 turbo, som har multipoint - evt. styre sprøjtet med MS.. langt bedre og moderne end tryk i karbonaden..


Uvedkommende for denne tråd men: med indsugningsmanifold fra uno t... Man behøver vel ikke smide en turbo på. Hvis man nu bare vil have multipointet...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Gæst

#26 Indlæg af Gæst »

Dagooz skrev:Man behøver vel ikke smide en turbo på. Hvis man nu bare vil have multipointet...


Korrekt.
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#27 Indlæg af Dagooz »

Anonymous skrev:
Dagooz skrev:Man behøver vel ikke smide en turbo på. Hvis man nu bare vil have multipointet...


Korrekt.


Prøver lige igen: Altså man kan uden bruge samme manifold til NA tun?
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#28 Indlæg af duckstar »

Dagooz skrev:Prøver lige igen: Altså man kan uden bruge samme manifold til NA tun?


Korrekt.
Vh. Anders
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#29 Indlæg af Dagooz »

duckstardeluxe skrev:
Dagooz skrev:Prøver lige igen: Altså man kan uden bruge samme manifold til NA tun?


Korrekt.


Efteraber :D P.S Tak for info
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
Jkp
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 jan 2004, 23:34
Geografisk sted: Jydeland

#30 Indlæg af Jkp »

Dagooz skrev:Du skal sgu bare købe en uno t med rust, hjulkapsler og ligge en hat i bagruden så har du en morfar bil. DET er billigt.


Du lyder IMO ikke for spids... Hvad så den dag den skal trilles til syn? så render det jo pludselig op. Og du kan ikke købe en uno t, ret billigt før den enten er smadret i motoren eller er tæret op i hoved og røv.

Kan ikke bruge det til en skid, det i siger: "køb dig en uno t istedetfor" Jeg spørger om hvad der skal til for a gøre det på min nuværende uno! ikke om jeg skal købe en anden. for så havde jeg nok gjort det uden at spørge andre. Hold jer nu for engang skyld til emnet... :!:
Nuværende bil: Citroën Saxo VTS Sport 03´ 115hk / 147nm
Ford Galaxy 2.3i 03´ 150hk / ???nm
Besvar