Turbokonvertering, hva tåler en Alfa?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Henrik Dirksen

#21 Indlæg af Henrik Dirksen »

Nej men selv du kan vel regne ud at soden kommer igen ikke? Bare et lille spørgsmål: hvem ville du selv tro på DIG selv eller dem der ikke laver andet til hverdag? Skrev du ikke at du kendte en der var udlært der inde? eller var det bare pral? Mvh Henrik Dirksen
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#22 Indlæg af mh »

Henrik Dirksen skrev:Nej men selv du kan vel regne ud at soden kommer igen ikke? Bare et lille spørgsmål: hvem ville du selv tro på DIG selv eller dem der ikke laver andet til hverdag Mvh Henrik Dirksen


jeg tror ikke blindt på hvad andre siger fordi man logisk kan regne ud at det er for åndsvagt KUN at dreje 0,3mm af et stempel som søren siger...

så hvis du tror blindt på alt og alle så kan det sku hurtigt blive dyrt for dig at skrue på biler....... så hvis du ikke gider høre på fornuft og lægge din skide arrogance på hylden og tage ved lære af logik (simpel udregning) så er det sku kun ris til din egen RØV......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Henrik Dirksen

#23 Indlæg af Henrik Dirksen »

Oki kryber til korset, har nemlig ringet ind til dem endnu engang og ganske rigtigt var det ikke 0,3 men 3,2mm tilfreds? ang. arrogant så er det jo ikke mig der ikke tror på dem men dig? og du siger at det bør være smede stempler istedet? mig bekendt er der heller ikke smedet stempler i en ford escort rst disse er groft sagt også bare drejet af og der er da flere der køre med 1 bars ladetryk og mere på disse eller er det bare mig? Mvh Henrik Dirksen

p.s arbejder på et alfa værksted så, så dyrt bliver det sku nok ikke!!!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

Fuck jeg var tæt på.Sagde 3mm.Hehe.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#25 Indlæg af Dagooz »

om en rst har eller ikke har smedede stempler er vel fuldstændigt uvedkommende. Det der var oppe at vende var at et så anerkendt tuningsfirma eller måske tuningsfirmaer i det hele taget set fra sidelinjen gjorde et bedre stk arbejde ved at skifte til de smedede... Bare fordi nogle biler kan klare højt ladetryk på alm stempler betyder det jo ikke at alle kan og i længden er det nok heller ikke det mest holdbare... gør det selv folket lader måske være på grund af økonomien men betaler man andre for det kan man vel også forvente kvaliteten er derefter...

Marc
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#26 Indlæg af mh »

Henrik Dirksen skrev:Oki kryber til korset, har nemlig ringet ind til dem endnu engang og ganske rigtigt var det ikke 0,3 men 3,2mm tilfreds? ang. arrogant så er det jo ikke mig der ikke tror på dem men dig? og du siger at det bør være smede stempler istedet? mig bekendt er der heller ikke smedet stempler i en ford escort rst disse er groft sagt også bare drejet af og der er da flere der køre med 1 bars ladetryk og mere på disse eller er det bare mig? Mvh Henrik Dirksen

p.s arbejder på et alfa værksted så, så dyrt bliver det sku nok ikke!!!


nu gider jeg ikke mundhugges mere over noget så plat (men jeg havde jo ret alligevel) om dette... men til din info. så kører en RST standart med smedestempler fra MAHLE du kan jo næste gang du har et i hånden prøve at vende det om på hovedet så står det med store bogstaver ved siden af ford....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#27 Indlæg af Mads RR »

Altså, fordi der står Mahle på et stempel betyder jo ikke at det er et smedet stempel. Stempler i f.eks Lancia Delta Integrale, Fiat Croma Turbo osv har jeg også hørt omtalt som smedede stempler. Men det passer ikke, og uden at vide det, så tør jeg næsten påstå at en RS turbo heller ikke har smedede stempler som standard. At det er stempler udviklet til turbo kan vi dog godt blive enige om.

Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Henrik Dirksen

#28 Indlæg af Henrik Dirksen »

Hej ikke for at fortsætte men har hørt fra en ford mekaniker at de ikke er smedet. Men til hans spørgsmål som jo gik på om de drejet af dem eller ej er det svar jeg har fået altså at de gør de! Mvh Henrik Dirksen
Besvar