Side 3 af 3

: 26 feb 2004, 21:05
af Havneren
Bror Fusk skrev:HAVNEREN>>>> tag lige et kig på side 1 og sig omm jeg tager grueligt fejl... takker :D


Ja, det gør du faktisk.

lattergassen er allerede som den skal være meget kort tid efter den forlader dyssen... Den har "stjålet" varmen fra indsugningsluften og er klar til forbrændingen i motoren. Jeg må dog indrømme at jeg ikke er på hjemmebane med NOS. LQS ved noget mere om det... Sidder netop lige og diskuterer det nu. Han er mere kvaviliceret til at svare på spørgsmål om NOS end jeg er.

Din teori om bagslag holder ikke... Du skal tænke på at din almindelige luft jo altså OGSÅ kommer til at fylde en del mere pga. varme udvidelse og det har jo aldrig slået en sund motor baglens. Der er slet ikke nok energi i det... Citat Søren "en diesel motor med 1,5 bars ladetryk slår jo heller ikke baglens".

v/h christian

: 26 feb 2004, 21:07
af Havneren
myg tuning skrev:skal lige nævens at en moderne dyse som du hentyder til fra commen rail køre med åbning spændning på 80 volt og bruger en tryk på ca 1450 bar... :cry:


Ja... Jeg tror vi mest snakker teori her. I praksis ville det blive lidt af en opgave at monterer netop den type dyse, men på den anden sider er det jo i det hele taget en ret dårlig ide.

v/h christian

: 27 feb 2004, 12:05
af Ole..
Her er lidt for læsestof til "dieselbrænderfolket" http://www.mrsharkey.com/lpg.htm

jeg har langt fra læst hele "artiklen" da diesel ikke er min store lidenskab, men måske i kan få gavn af den..

: 27 feb 2004, 17:05
af Bror Fusk
Havneren>>> hmm ja ja så lærte jeg da os noget nyt idag :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: 27 feb 2004, 17:47
af acidstorm
Jeg var engang inde på en side hvor man ku købe NOS kit til ford v8 detroit Diesel Mener de kørte 10-11 sec tider og det var nogle store sataner som f250 og Elcoline :lol: