Side 3 af 3

: 14 feb 2004, 23:51
af lqs
på en højtydende motor med en hybridturbo, kan det sagtens være sådan at over halvdelen af udstødnindsgassen går ud gennem wastegaten ! på en motor der kører med elektronisk ladetryksstyrring bør intet af udstødningsgassen gå gennem wastegaten før man er meget tæt på max ladetryk!! derfor betyder det stadig noget hvor stort udstødningshuset er. prøv at gå ind i en tabel med nært beslægtede turboer, læg mærke til hvordan maxydelsen for den enkelte turbo stiger blot ved at A/R tallet på turbinesiden er højere! MVH. søren

: 15 feb 2004, 01:32
af bmwmanden
ATT: Havneren

Det jeg mente var, at vi skruede op for ladetrykket, indtil den tændingsbankede, gav den lidt mere benzin, og hvis den så stadig tændingsbankede, skruede vi ned for trykket...ikke en god måde at gøre det på, men udstyret til at gøre det bedre var der bare desværre ikke...

: 17 feb 2004, 12:54
af Havneren
Hummm... Nej... Det er jo i hvert fald ikke lige frem optimalt.