lavtryks turbo
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
på en højtydende motor med en hybridturbo, kan det sagtens være sådan at over halvdelen af udstødnindsgassen går ud gennem wastegaten ! på en motor der kører med elektronisk ladetryksstyrring bør intet af udstødningsgassen gå gennem wastegaten før man er meget tæt på max ladetryk!! derfor betyder det stadig noget hvor stort udstødningshuset er. prøv at gå ind i en tabel med nært beslægtede turboer, læg mærke til hvordan maxydelsen for den enkelte turbo stiger blot ved at A/R tallet på turbinesiden er højere! MVH. søren
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
ATT: Havneren
Det jeg mente var, at vi skruede op for ladetrykket, indtil den tændingsbankede, gav den lidt mere benzin, og hvis den så stadig tændingsbankede, skruede vi ned for trykket...ikke en god måde at gøre det på, men udstyret til at gøre det bedre var der bare desværre ikke...
Det jeg mente var, at vi skruede op for ladetrykket, indtil den tændingsbankede, gav den lidt mere benzin, og hvis den så stadig tændingsbankede, skruede vi ned for trykket...ikke en god måde at gøre det på, men udstyret til at gøre det bedre var der bare desværre ikke...
BMW ---> Best Motor in the World!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00