lavtryks turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#21 Indlæg af lqs »

på en højtydende motor med en hybridturbo, kan det sagtens være sådan at over halvdelen af udstødnindsgassen går ud gennem wastegaten ! på en motor der kører med elektronisk ladetryksstyrring bør intet af udstødningsgassen gå gennem wastegaten før man er meget tæt på max ladetryk!! derfor betyder det stadig noget hvor stort udstødningshuset er. prøv at gå ind i en tabel med nært beslægtede turboer, læg mærke til hvordan maxydelsen for den enkelte turbo stiger blot ved at A/R tallet på turbinesiden er højere! MVH. søren
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#22 Indlæg af bmwmanden »

ATT: Havneren

Det jeg mente var, at vi skruede op for ladetrykket, indtil den tændingsbankede, gav den lidt mere benzin, og hvis den så stadig tændingsbankede, skruede vi ned for trykket...ikke en god måde at gøre det på, men udstyret til at gøre det bedre var der bare desværre ikke...
BMW ---> Best Motor in the World!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#23 Indlæg af Havneren »

Hummm... Nej... Det er jo i hvert fald ikke lige frem optimalt.
Besvar