Turbo bmw 324D

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bror Fusk

#21 Indlæg af Bror Fusk »

yes yes det ved jeg godt. men sådan en har jeg heldigvis til at ligge... kan du sige mig hvilken model BOV jeg bør bruge??? hvad med en dobbelt stemplet.. kan den bruges eller hvad ville være det rigtige
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

#22 Indlæg af beamer »

havneren: Det er så muligt, jeg fortæller bare hvad jeg oplever :-) men det lyder sandsynligt.

bror fusk: Well hvis du nu kan vente til næste (eller er det næste nummer igen?) nummer af vmax der har jeg i samarbejde med Thomas Wolf lavet en artikel omkring hvordan man selv laver blow-off på sin diesel, og der er billeder af hvordan jeg har gjort det.
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Bror Fusk

#23 Indlæg af Bror Fusk »

wey.. fedt nok.. jeg glæder mig allerede til at læse Vmax igen
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

#24 Indlæg af beamer »

Yes, jeg ved dog ikke om det er det nummer der kommer nu eller det næste..

ang. type så skal du bruge en dobbelt-stemplet, da den har længere vandring og dermed lukker mere luft ud, hvilket er vigtigt ved højt tryk. Membran typen er noget skidt.
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Bror Fusk

#25 Indlæg af Bror Fusk »

okay.. og sådan en dobbelt stemplet, den hyler og hviner helt sindsygt når den lukker det ud eller hva???? det er jo trods alt den eneste grund til at den skal på
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

#26 Indlæg af beamer »

Well den siger en del ja... :-) og helt afhængigt af model og mærke siger de mere eller mindre...

kig på www.ls-diesel.dk de har et kit til 2000 kr, så vidt jeg ved det billigste i DK, og det er det kit artiklen i vmax tager udgangs punkt i ..
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#27 Indlæg af Havneren »

beamer skrev:havneren: Det er så muligt, jeg fortæller bare hvad jeg oplever :-) men det lyder sandsynligt.


Ja... Det er ikke bare muligt, at det er sandsynligt, men lige frem korrekt :wink: .

v/h christian
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#28 Indlæg af Bror Fusk »

til jer der sagde det ikke kunne lade sig gøre..... havde den lige pu rullefelt----> 150 HK ved 1,1 Bar så er den altså også tæt på når jeg kommer på 1,5 - 1,6 bar
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
beamer
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Kontakt:

#29 Indlæg af beamer »

Well bror fusk, prøv nu at smide den på 1,5 ... jeg vil godt æde min gamle hat på at den ikke når i nærheden af 200hk ved 1.5bar stadigvæk.
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#30 Indlæg af Bror Fusk »

jo jo det er bare et spørgsmål om at sende noget mere brændstof i røven af den. arbejder med traktorer til dagligt og pumpe og motor osv på min vmw er næsten lig med de traktorer jeg er vant til og der er der sq ufatteligt meget at hente... men whatever jeg vil da mene at gå fra 86 og til 150 HK er en pæn forøgelse uanset hvad
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
Besvar