Side 3 af 3
: 31 jul 2003, 22:11
af Cossie
Spec:
Opel Vectra 2.0i KAT 1990 (C20NE) og med samme sensore som i brugere
Og skal køre 0.8bar med en Garett T3 når den bliver monteret igen (har kørt med 0.5bar), vil godt have MS til at køre først.
: 31 jul 2003, 22:32
af fuzzy
er der nogen af jer, der har erfaring med mont. af MS på en opel 16v/c20xe med fordelerløs tænding(astra årg. 94) ???
det er meningen at den skal køre med turbo
(har lidt liggende fra en cali turbo)
hvis det ikke virker med den type tænding, har jeg også en motor med den "gamle" type stående
har lige printet ca. 107 sider ud fra MS´s hjemmeside, så jeg ved hvist godt hvad jeg skal lave i nat...

: 04 aug 2003, 18:42
af HenrikGM
Tændingsanlægget skal kunne køre "alene", så virker det. Hvis boksene er sammenbygget så stryger tændingen jo....
Tag en snak med Hald79, han roder med MS/kadett GSI turbo kombinationen, og det er nok ikke så forskelligt fra din motor.
: 04 aug 2003, 20:42
af Hald79
hejsa Fuzzy!!!!!!
det skulle ikke være noget problem at monterer MS på C20XE eftersom du blodt anvender det samme tænding som jeg bruger...... det er noget med at man skulle kunne monterer det i enden af det ene ventil-dæksel-hus.... det har jeg set andre anvender det når de monterer dobbelt kaburator på sådan en motor........ hvilket er anvendt inden for rallycross......
Er det en "rødtop" du kører med? eller er det en erotec du har?
så kan jeg da lige finde hvilke muligheder du har...... ellers må du jo bare lige smide mig en mail hvis der er mere du vil vide.........
mvh Jens Hald
: 05 aug 2003, 07:17
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Nu må jeg simpelthen have min nysgerrighed stillet.
Er der nogen der ved om anlægget, uden videre kan monteres på en 205 GTI 1,9 ?
Mig bekendt er styreboksen nærmest kun til tændingen. Eller er jeg galt i byen ?
: 05 aug 2003, 14:42
af Cossie
Nej ikke KUN.
Nogen biler har tændning og indsprøjtning i samme boks og andre er de adskildt.
Så hvis din bil en tændnings -og indsprøjtnings boks, så vil du kunne køre med MS ellers skal du bygge om på det.
: 05 aug 2003, 17:15
af HenrikGM
Der findes en Megasquirt, kun indsprøjtning.
En megaspark, kun tænding
En megasquirtnspark, som har begge dele, men ingen tomgangsstyring og et lidt specielt trigningssystem, men alle er baseret på det almindelige megasquirt. Kun softwaren er forskellig.
Altså kan du få det som du vil have det........
: 05 aug 2003, 19:27
af jens
Hvis du bibeholder originalmotorstyringen men kobler original styringen til modstande istedet for dysserne og har mulighed for at montere føleren til temperatur et andet sted så original styringen stadigvæk har sin føler kan du køre megasquirten. Det er der flere der har gjort for at beholde original tændingen på nyere biler. Giver selvfølgelig et værre lednings rod men er tit nødvendigt hvis motorstyringen også har styring af tænding og automatgear + feks startspær
: 06 aug 2003, 00:14
af Cossie
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Nu må jeg simpelthen have min nysgerrighed stillet.
Er der nogen der ved om anlægget, uden videre kan monteres på en 205 GTI 1,9 ?
Mig bekendt er styreboksen nærmest kun til tændingen. Eller er jeg galt i byen ?
Du kan evt prøve at kontakte Glenn (g.stile at btinternet.com), han har lagt det i sin 205 GTI og husk at skrive på engelsk til ham
