Megasquirt, nu også med tænding....!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Cossie
Mester Medlem
Indlæg: 617
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København
Kontakt:

#21 Indlæg af Cossie »

Spec:

Opel Vectra 2.0i KAT 1990 (C20NE) og med samme sensore som i brugere :)
Og skal køre 0.8bar med en Garett T3 når den bliver monteret igen (har kørt med 0.5bar), vil godt have MS til at køre først.
fuzzy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 jul 2003, 22:11
Geografisk sted: middelfart

#22 Indlæg af fuzzy »

er der nogen af jer, der har erfaring med mont. af MS på en opel 16v/c20xe med fordelerløs tænding(astra årg. 94) ???

det er meningen at den skal køre med turbo
(har lidt liggende fra en cali turbo)

hvis det ikke virker med den type tænding, har jeg også en motor med den "gamle" type stående

har lige printet ca. 107 sider ud fra MS´s hjemmeside, så jeg ved hvist godt hvad jeg skal lave i nat... :shock:
HenrikGM

#23 Indlæg af HenrikGM »

Tændingsanlægget skal kunne køre "alene", så virker det. Hvis boksene er sammenbygget så stryger tændingen jo....

Tag en snak med Hald79, han roder med MS/kadett GSI turbo kombinationen, og det er nok ikke så forskelligt fra din motor.
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#24 Indlæg af Hald79 »

hejsa Fuzzy!!!!!!

det skulle ikke være noget problem at monterer MS på C20XE eftersom du blodt anvender det samme tænding som jeg bruger...... det er noget med at man skulle kunne monterer det i enden af det ene ventil-dæksel-hus.... det har jeg set andre anvender det når de monterer dobbelt kaburator på sådan en motor........ hvilket er anvendt inden for rallycross......
Er det en "rødtop" du kører med? eller er det en erotec du har?
så kan jeg da lige finde hvilke muligheder du har...... ellers må du jo bare lige smide mig en mail hvis der er mere du vil vide.........

mvh Jens Hald
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#25 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Nu må jeg simpelthen have min nysgerrighed stillet.
Er der nogen der ved om anlægget, uden videre kan monteres på en 205 GTI 1,9 ?
Mig bekendt er styreboksen nærmest kun til tændingen. Eller er jeg galt i byen ?
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Cossie
Mester Medlem
Indlæg: 617
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København
Kontakt:

#26 Indlæg af Cossie »

Nej ikke KUN.

Nogen biler har tændning og indsprøjtning i samme boks og andre er de adskildt.

Så hvis din bil en tændnings -og indsprøjtnings boks, så vil du kunne køre med MS ellers skal du bygge om på det.
HenrikGM

#27 Indlæg af HenrikGM »

Der findes en Megasquirt, kun indsprøjtning.
En megaspark, kun tænding
En megasquirtnspark, som har begge dele, men ingen tomgangsstyring og et lidt specielt trigningssystem, men alle er baseret på det almindelige megasquirt. Kun softwaren er forskellig.

Altså kan du få det som du vil have det........
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#28 Indlæg af jens »

Hvis du bibeholder originalmotorstyringen men kobler original styringen til modstande istedet for dysserne og har mulighed for at montere føleren til temperatur et andet sted så original styringen stadigvæk har sin føler kan du køre megasquirten. Det er der flere der har gjort for at beholde original tændingen på nyere biler. Giver selvfølgelig et værre lednings rod men er tit nødvendigt hvis motorstyringen også har styring af tænding og automatgear + feks startspær
Cossie
Mester Medlem
Indlæg: 617
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København
Kontakt:

#29 Indlæg af Cossie »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Nu må jeg simpelthen have min nysgerrighed stillet.
Er der nogen der ved om anlægget, uden videre kan monteres på en 205 GTI 1,9 ?
Mig bekendt er styreboksen nærmest kun til tændingen. Eller er jeg galt i byen ?


Du kan evt prøve at kontakte Glenn (g.stile at btinternet.com), han har lagt det i sin 205 GTI og husk at skrive på engelsk til ham :)
Besvar