Side 3 af 3
Re: motorstyring opel 22E motor
: 31 jan 2015, 10:12
af Thomas h p
Så kan jeg godt anbefale vems hvertfald, der følger også altid et overskueligt ledningsdiagram med.
Re: motorstyring opel 22E motor
: 31 jan 2015, 10:54
af roemer2804
super. men hvis jeg skal køre med VEMS/MS skal der så monteres et triggerhjul på krumtappen? eller kan den bruge hall signalet i strømfordeleren til det samme, og hvad med strømfordeleren skal vakuum reguleringen og centrifugal reguleringen låses på en måde? kunne forestille mig det ville blive noget rod hvis den både havde mekanisk regulering af tændingstidspunkt i strømfordeleren samtidig med at motorstyringen regulerede tændingstidspunktet?

Re: motorstyring opel 22E motor
: 31 jan 2015, 11:41
af m power
Du burde kunne bruge signalet fra fordeleren.
Jeg tror nu nok jeg havde monteret et 36-1 og 2 dobbelt tændspoler og så smide den fordeler over skulderen

Re: motorstyring opel 22E motor
: 31 jan 2015, 12:50
af Bufas
Gå efter en 60-2 det er lavet til blandt ndet C26NE. Den passer lige i, det er godt nok til ribrem itedet for, men det kan skrues af så du kan beholde kilremmen. 2,2 burde hve plads til føler i dækslet til oliepumpen. Ellers har jeg formentligt et par stykker liggende.
Re: motorstyring opel 22E motor
: 31 jan 2015, 17:22
af roemer2804
M power: det kunne jeg selvfølgelig, men meningen er os at jeg vil have et motorrum der ser så originalt ud som muligt, derfor jeg ønsker at bibeholde min fordeler

Re: motorstyring opel 22E motor
: 01 feb 2015, 15:38
af Wildert
roemer2804 skrev:M power: det kunne jeg selvfølgelig, men meningen er os at jeg vil have et motorrum der ser så originalt ud som muligt, derfor jeg ønsker at bibeholde min fordeler

Så lad den sidde, og lad den fordele gnist fra en enkelt spole. Det kan stadig godt kombineres med et takthjul af en art, og sparer dig for diverse potentielle problemer med støj på tændingssignalet, som følge af at det genereres lige ved siden af hvor diverse gnister springer frem og tilbage.