Varm start udfordringer på Rover V8

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#21 Indlæg af Bojerne »

Jeg bruger TPS - ikke MAP - derfor kan du ikke se MAP i logfilen ;-)
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#22 Indlæg af martin høj »

Så er det jo ikke så underligt.
Hvad er grunden til du ikke bruger map??
Corolla Gti Turbo
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#23 Indlæg af Bojerne »

Den kører jo oprindeligt med TPS, og da jeg benytter mig af det originale ledningsnet (med lidt tilføjelser) så var det nærliggende ikke at begynde at blande MAP ind i det :)
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#24 Indlæg af Daigaard »

Hej

Nu har jeg haft lidt tid til at granske i din log fil og der er et par ting som jeg syntes ser mærkeligt ud.

1. Dwell (Opladning af tændspolen/er) er meget lang, 12mS afh. af dit tændings setup så er der nogle tændspoler der automatisk 'fyrer" når de er helt opladet for at forhindre overladning.
Det burde du få justeret.

2. PWM til din tomgangsmotor skifter fra 58,2 til 0% under opstarten, det virker lidt mærkeligt, jeg kan også se at du ikke giver gas, så er du sikker på at motoren får luft nok?

3. Tændingstidspunktet så til 10grader, prøv at sætte den op til eks. 14-16 grader under opstart.

Lad mig høre hvad du syntes.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#25 Indlæg af Bojerne »

Hej Steffen

Så vidt jeg kan se i min msq, så står min Dwell til 6.0 og Advance til 10.0 - begge fordi Phil Ringwood har leveret den sådan - men derfor kan det jo godt være forkert :=) Du kan se mine "ignition settíngs" her:

https://www.dropbox.com/s/jwue52qh3ool22h/MoreIgnitionOptions.jpg

Jeg har ikke en PWM, men en stepper motor, men den er sat til at åbne ca (afhængig af temp naturligvis) 160 steps ud af 255 ved varm opstart. Det er korrekt at når jeg giver den et par dap på speederen under opstart så får den nok luft (vha flood clear går jeg ud fra) - men det er ikke med i den vedlagte log - der prøvede jeg at se hvor meget den skulle pines for at starte selv.

Mvh
Michael
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#26 Indlæg af Daigaard »

Det kan jeg godt se, men det ser anderledes ud i loggen:

Billede

Hvad sker der hvis du "bare" giver lidt gas?

I denne log ser der ud som om at bilen starter på 6 sek, hvor hurtig starter den når den er kold
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#27 Indlæg af Bojerne »

Kan det ikke skyldes at jeg har to coilpacks at Dwell ser ud som det dobbelte af hvad der står i konfigurationen ? (ved ikke om det hænger sådan sammen, men det kunne være en logisk forklaring:)

Et lille dap gør ingen forskel - to tramp i bund gør at motoren så tumler i gang.

Ved kold start springer den i gang ved de første få omdrejninger på startermotoren - på under 1 sek. Kræver da et enkelt lille dap for lige at holde den i gang - absolut til at leve med :)

Mvh
Michael
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#28 Indlæg af Daigaard »

Dwell:
MS lægger ikke værdierne sammen, så det er ikke det der er forskellen, du kan også se af loggen at Dwell ligger på omk. 4mS når bilen er startet. Dette er også over hvad dit max (3,6mS) sat i dine indstillinger, jeg er sikker på at årsagen skal findes i din "Dwell Battery correction", jeg syntes at det er meget lange Dwell tider under opstart og ville nok justere lidt på dem.
Til sammenligning kan jeg sige at jeg normalt køre med dwell på 3,7mS og 5,1mS under opstart (10,1V)

Flood Clear:
Under Crank settings skulle du kunne finde din Flood Clear setting, vil du ikke fortælle hvad den er sat til?

Kunne du ikke lige load hele din projekt fil op så vi kan se din opsætning.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Bojerne
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10 feb 2013, 15:36
Geografisk sted: København

#29 Indlæg af Bojerne »

Sorry - troede faktisk jeg havde lagt MSQ'en i zipfilen sammen med logfilen - men nu skulle cen være med her :)

Se dette link for flood clear og battery dwell:
https://www.dropbox.com/s/4vb6mcudunt6jgy/DwelBatteryFloodClear.jpg

Super fedt med alle jeres kommentarer og input :)
Vedhæftede filer
2014-01-03_10.13.37.zip
(11.08 KiB) Downloadet 436 gange
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#30 Indlæg af Jesper H »

Har ikke rodet med ms2 før, men burde din cranking ikke ende nede omkring 100% når den er oppe på driftstemperatur?

I Loggen når du tørner den, der har du en åbningstid på dyserne på omkring 4ms, og når den står i tomgang er den kun 2.6ms, vil mene den skal skrues ned i cracking pulse.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Besvar