Design af indsugningsmanifold?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#21 Indlæg af John Sahl »

K-FINN skrev:
John Sahl skrev:
JakobM skrev:8800 rpm
og ny custom knast, noget ala:
ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm
ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm

alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration


Er det realistisk at gå efter så mange rpm?

Og hvor får man sådanne knaster henne, og til hvad pris?


Det vil nok kræve en del ændringer, hvis man ser på din måling.
Din nm kurve ligner et bjerg, og har problemer med og holde fyldning på motor, lige efter den har ramt max nm


Det eneste der er tilbage fra den gamle motor, er krumtap, svinghjul, og en ens motorblok, resten er nyt.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#22 Indlæg af K-FINN »

Det vil kræve, at der er betydeligt mere flow i din motor, hvis du skal have glæde af 8800rpm.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#23 Indlæg af JPP »

eksisterende momentkurve er påvirket af tidligere balanceforhold og knast
Jeg er ikke så nervøs for at få omdrejningerne i et nyt setup med den "hybrid" knastprofil og twin scroll med radikalt anderledes balanceforhold til flow og omdrejninger. Det er et andet flow. jeg kan skaffe knasten fjedre mv
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget.
Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#25 Indlæg af John Sahl »

K-FINN skrev:Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget.
Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.


Det er en helt anden top, flowet og med større indsugningsventiler end den gamle. Så den vil flowe bedre der også.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#26 Indlæg af K-FINN »

Du skal bruge din bil til div trackdays, nu snakkes der om nogle peakhk, som efter min mening, er ubruglige på en bane
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#27 Indlæg af John Sahl »

K-FINN skrev:Du skal bruge din bil til div trackdays, nu snakkes der om nogle peakhk, som efter min mening, er ubruglige på en bane


Blandt andet derfor jeg spørger om det er realistisk med så mange rpm?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#28 Indlæg af JPP »

Du skal sætte dit rpm efter dit ønske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#29 Indlæg af K-FINN »

Bør man ikke tage længde på udstødningsmanifold rør med i beregninger, inden man bestemmer længde på indsugningsrør.

Der er mange fine regnemaskiner, men det er nok i den sidste ende, pladsen der bestemmer meget
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#30 Indlæg af HenrikGM »

Der er mange kompromisser, men uden et ønskemål er det umuligt at ramme et kompromis uden tilfældigheder.

Momentkurven mere end antyder at flowet mangler. Uanset turbovalg kan man kun kompensere i nogen grad.

John; hvad flower toppen du har nu?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar