Vejen til verdens mest voldsomme 2,0 Opel CIH

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#21 Indlæg af r_uldal »

I ved godt man kan tune en motor uden at bruge trykladning ikke ? :tooth:
Mvh
Ruben
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#22 Indlæg af John Sahl »

r_uldal skrev:I ved godt man kan tune en motor uden at bruge trykladning ikke ? :tooth:


Nej? ;)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#23 Indlæg af r_uldal »

John Sahl skrev:
r_uldal skrev:I ved godt man kan tune en motor uden at bruge trykladning ikke ? :tooth:


Nej? ;)


Ha ha ha :rock:
Mvh
Ruben
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#24 Indlæg af luske »

r_uldal skrev:I ved godt man kan tune en motor uden at bruge trykladning ikke ? :tooth:


ja men det kan blive lidt kedeligt :mrgreen:

MVH Luske
Brugeravatar
JesperKonge
Medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
Geografisk sted: Ry

#25 Indlæg af JesperKonge »

Man giver jo også folk med astma medicin, hvorfor skal den hive efter vejret... :lol:
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#26 Indlæg af r_uldal »

Det er heller ikke med min gode vilje men regler er regler og til historisk motorsport må man bruge det der eksisterede dengang med meget få undtagelser :)
Mvh
Ruben
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#27 Indlæg af Lars PH »

Den gang den bil blev lavet fandes turbo da også så det kan da ikke være en grund
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#28 Indlæg af r_uldal »

Lars PH skrev:Den gang den bil blev lavet fandes turbo da også så det kan da ikke være en grund


Bilen skal jo følge homologeringen så jo desværre ingen turbo :)
Mvh
Ruben
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#29 Indlæg af Bufas »

Den svenske 2,4 kører med 11,16mm løft på knasten. Det giver 17mm løft på ventilerne.

http://www.highspeedracing.se/OpelGrHKitcar.htm
r-ae86
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24 maj 2010, 19:23

#30 Indlæg af r-ae86 »

hej Ruben

den gamle jern hest bliver svær og få de heste ud af, topstykket er ikke jorden bestste .-( og alt over 110hk pr liter på en 8V er svært

den bedste 2.0 jeg har set på kab er 230hk på tørsump smøring osv

en god cih ligger på 210 til 215 hk

problemer
ikke cross flow (Varme)
2,2 topper er bedst (hvis du ikke finder en svensker top) men gods i port bliver meget tyndt hvis den skal portes optimalt, så leve tid er ikke den bedste
forbrændings kanner er bare for stort med tændrør helt over i den enene side :-(
stempel kronen ødelægger forbrændingen
den er alt for over kvardrastisk, derfor virker 2,4 så meget bedre

/rene
Besvar