Motorstyring til "Cosworth Replica" 2.0 Twin Turbo

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#21 Indlæg af JBO »

Man ka købe dem ved bla Bruno hansen motorsport, turbomotor.dk, vems.dk bare for og nævne nogle danske steder.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#22 Indlæg af Saab-Daniel »

Nick J (Rwd Tuners) skrev:hvor kan man entlig købe MS man selv samler :?:


www.diyautotune.com
http://www.extraefi.co.uk/
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#23 Indlæg af dykkerdahl »

[quote="Morten VJ"]Denne pris på Vems, er udregnet efter en helt bar box.
Ingen stik!
Det gør den til en dyr ting at have på hylden.
Ingen lambdasonde!
Hvad nytter det så med en controller?
Samlet pris 4943 kr. inc. stik og sonde!!!
Det er vel den reelle pris?

MVH
Morten[/

Jeg fandt en Wideband Controller med Sensor til 199usd
Så prisen på en brugbar MS lander så et lille stykke over 5000kr
Ms er dyre end Vems hvis man ikke vil samle boksen selv.
Men som Henrik skriver så er det ikke prisen der skal afgøre valget af motorstyring.
Nissan 200sx
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#24 Indlæg af HenrikGM »

dykkerdahl skrev:[
Men som Henrik skriver så er det ikke prisen der skal afgøre valget af motorstyring.


Man kan stille sig spørgsmålet:
Hvad får man egentligt ud af konsekvent at tune efter prisen?

Jeg kender MASSER af eksempler på læssevis af dyre dele der ingen levetid havde af utallige årsager.
Kender også masser af eksempler på 20 cheapskate løsninger der ikke fungerede, ofte af den årsag at delene var blankpolerede med det primære formål at henvende sig til et helt bestemt publikum i en sådan grad at al øvrig funktion/levetidskrav var tilsidesadt. 1200kroners manifolde er et udmærket eksempel.

Derudover synes jeg man mangler de eksempler hvor den rette stump er valgt udfra den nødvendige funktion, af den rigtige årsag.

Noglegange kan man næsten tro at specs listens indhold er valgt ud fra popularitetsårsager, ret lig teenagetøsers valg af sko og tøj.

Hvad er den rigtige måde at vælge komponenter på til sit fartøj??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
peter_jensen
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 sep 2007, 18:13
Kontakt:

Vems

#25 Indlæg af peter_jensen »

Hmm. Hvis dyre dele ikke virker efter hensigten og billige dele ikke holder hvad udsengenet antyder bliver noget svært at købe dele til sin bil..

Billige 1200 kr. udstødningsmanifolde kan i de fleste tilfælde godt holde hvis de bliver monteret korrekt med de medfølgende beslag og ikke skal bære en kæmpe turbo. Men husk der er flere der producere disse produkter så man kan ikke bare sige at en kineser ikke dur men igen man får normalt hvad man betaler for.

90 % af alle det køber dele til bilen tager udgangspunkt i prisen som det vigtigste. Når folk skal finde priser på eksempelvis Ms bliver der som regel henvist til en internetbutik i udlandet og hvor mange har faktisk købt sin Ms i Danmark.


dykkerdahl

Den reelle pris ved den pågældende forhandler må være:

Ms1 300 kpa. 2 ign
AEM Wb

I alt 6090.00 kr.

Vems V3 300 kpa. 2 ign
Wb sensor

I alt 4943.13


Vems er 1146.87 kr. billiger og så kan du selv prøve at lave en beregning på en 8 cylindret der skal køre sekventielt.


/Peter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Vems

#26 Indlæg af HenrikGM »

peter_jensen skrev:Hmm. Hvis dyre dele ikke virker efter hensigten og billige dele ikke holder hvad udsengenet antyder bliver noget svært at købe dele til sin bil..

r


Ok, her kom budskabet ikke helt ud kan jeg se på svaret..

:wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#27 Indlæg af K-FINN »

Nu håber jeg også folk er lige glad med de 1146.87 kr, fordi efter min mening vælger man først ham der skal justere den, og lader så ham vudere hvilken styring han er mest tryg ved og justere..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#28 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Nu håber jeg også folk er lige glad med de 1146.87 kr, fordi efter min mening vælger man først ham der skal justere den, og lader så ham vudere hvilken styring han er mest tryg ved og justere..


Forhåbentligt vælger folk komponenterne ud fra summen af de egenskaber de ønsker af slutproduktet. Man kan regne tal sammen på mange måder, det gælder alt fra start til slut.
Har lige snakket med en gut med et traktorprojekt der havde et køretøj der, hvis han skulle bygge den idag, kunne lave den til ca. 10% af de nuværende byggeomkostninger ved at tage de rigtige valg fra starten, og ikke gennemgå en masse iterationer undervejs.
Hvad værre er, så mener han at kunne bygge den for ca. 5% af det totale akkumulerede tidsforbrug til dato. Det er tankevækkende nok.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#29 Indlæg af K-FINN »

Well, det er vel ikke noget nyt i, at det er hurtig og nemmere og MEGET billigere og bygge noget anden gang..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar