Side 3 af 4

: 27 nov 2011, 18:44
af HenrikGM
MTECH skrev:facts er at vw,honda,Mitsubishi og nissan 4cylinder kører med mls pakning når de laver mellem 1000 og 1200 hk.

alle de maskiner jeg har deltaget i at lave køre også mls uanset cylinder antal og mærke.


Findes også motorer med 2000+ hk hvor der slet ikke findes en toppakning, men det vil jeg nu ikke bruge som argument til at fjerne den.

: 27 nov 2011, 18:46
af K-FINN
Hvad kører jesper med i hans ford

: 27 nov 2011, 18:49
af MTECH
facts er også den at med mls og arp bolte at når man løsner boltene efter varmkørsel og spænder dem igen til samme moment,skal man i 9 ud af 10 tilfælde trække dem 90grader mere for at opnå samme moment..

hvis man der imod ikke løsner dem først,klikker de bare ved samme moment.

: 27 nov 2011, 18:58
af K-FINN
Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..

: 27 nov 2011, 19:07
af MTECH
K-FINN skrev:Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..


præcis.. og så er det jo alt for nemt at gi pakningen skylden.

: 27 nov 2011, 19:26
af HenrikGM
K-FINN skrev:Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..


Hvis det tærer på mandens humør at skulle skifte toppakningen, så bliver der et problem med at efterspænde de bolte...

Morten; Kan du ikke lave et videoklip af dig der piller knaster, løftere, lejeoverfald, knastcarrier, osv af for at spænde din MLS pakning uden at det tærer på humøret :popcorn:

Mtech og Finn; I er godt klar over at efterspænde den top betyder strip-down, ikke?

Nogen der ved hvad det er der sætter sig på den pakning?

: 27 nov 2011, 19:29
af HenrikGM
MTECH skrev:facts er også den at med mls og arp bolte at når man løsner boltene efter varmkørsel og spænder dem igen til samme moment,skal man i 9 ud af 10 tilfælde trække dem 90grader mere for at opnå samme moment..

hvis man der imod ikke løsner dem først,klikker de bare ved samme moment.


Hej Mtech.

Hvilken stignign har på på gevindet på de bolte du har set det på?

Har du prøvet at gøre det samme efter 3-4 varmkørsel, og kunne boltene så dreje yderligere for at nå samme moment?

: 27 nov 2011, 19:30
af MortenS
Så findes der jo kun en løsning på problemet, og må finde en roughness average måler. og se om den er 50RA eller finere.?

: 27 nov 2011, 19:30
af møffe
MTECH skrev:
K-FINN skrev:Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..


præcis.. og så er det jo alt for nemt at gi pakningen skylden.


på cosworth bruger man ofte gr.a strækbolte og mls pakning, det virker fint.

: 27 nov 2011, 19:31
af MortenS
Ja er lidt bøvlet på en 16v top at spænde.. er heldigvis ikk mig som skal lave stripdown henrik, men derimod en anden du kender hehe ;)