volvo b234f topstykke

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

MTECH skrev:facts er at vw,honda,Mitsubishi og nissan 4cylinder kører med mls pakning når de laver mellem 1000 og 1200 hk.

alle de maskiner jeg har deltaget i at lave køre også mls uanset cylinder antal og mærke.


Findes også motorer med 2000+ hk hvor der slet ikke findes en toppakning, men det vil jeg nu ikke bruge som argument til at fjerne den.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#22 Indlæg af K-FINN »

Hvad kører jesper med i hans ford
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#23 Indlæg af MTECH »

facts er også den at med mls og arp bolte at når man løsner boltene efter varmkørsel og spænder dem igen til samme moment,skal man i 9 ud af 10 tilfælde trække dem 90grader mere for at opnå samme moment..

hvis man der imod ikke løsner dem først,klikker de bare ved samme moment.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#25 Indlæg af MTECH »

K-FINN skrev:Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..


præcis.. og så er det jo alt for nemt at gi pakningen skylden.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#26 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..


Hvis det tærer på mandens humør at skulle skifte toppakningen, så bliver der et problem med at efterspænde de bolte...

Morten; Kan du ikke lave et videoklip af dig der piller knaster, løftere, lejeoverfald, knastcarrier, osv af for at spænde din MLS pakning uden at det tærer på humøret :popcorn:

Mtech og Finn; I er godt klar over at efterspænde den top betyder strip-down, ikke?

Nogen der ved hvad det er der sætter sig på den pakning?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#27 Indlæg af HenrikGM »

MTECH skrev:facts er også den at med mls og arp bolte at når man løsner boltene efter varmkørsel og spænder dem igen til samme moment,skal man i 9 ud af 10 tilfælde trække dem 90grader mere for at opnå samme moment..

hvis man der imod ikke løsner dem først,klikker de bare ved samme moment.


Hej Mtech.

Hvilken stignign har på på gevindet på de bolte du har set det på?

Har du prøvet at gøre det samme efter 3-4 varmkørsel, og kunne boltene så dreje yderligere for at nå samme moment?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#28 Indlæg af MortenS »

Så findes der jo kun en løsning på problemet, og må finde en roughness average måler. og se om den er 50RA eller finere.?
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#29 Indlæg af møffe »

MTECH skrev:
K-FINN skrev:Mange glemmer de skal løsnes og spændes igen, tror det er skyld i mange MLS pakninger der ikke holder..


præcis.. og så er det jo alt for nemt at gi pakningen skylden.


på cosworth bruger man ofte gr.a strækbolte og mls pakning, det virker fint.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#30 Indlæg af MortenS »

Ja er lidt bøvlet på en 16v top at spænde.. er heldigvis ikk mig som skal lave stripdown henrik, men derimod en anden du kender hehe ;)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Besvar