Side 3 af 5
: 30 okt 2011, 07:55
af K-FINN
I kan fint hæve trykket, men efekten følger ikke med, er det sådan det skal forståes ?..
Så tror jeg ikke det er udstødning der er problemmet, hvis den var for lille, kunne i ikke hæve ladetryk.
Men det er jo nemt og prøve, som der er skrevet, pil udstødning af...
: 30 okt 2011, 10:19
af Morten VJ
Er du ikke bare meget tæt på maks. effekten turboen kan levere??
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.
Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?
MVH
Morten
: 30 okt 2011, 10:49
af dykkerdahl
For at opbygge 0.43 bar i modtryk i et 4 meter 3" rør må da kræve et enormt gasflow, hvis ikke der sidder en prop et sted.
Det modtryk må da være mugligt at bringe lidt ned for bla. at give et størrer trykfald over turboen, og alle de de andre gode ting der følger med...
Ellers syntes jeg det er en god tråd, spekulerer lige nu som en gal over hvordan jeg næmt kan måle mit modtryk.
: 30 okt 2011, 14:18
af møffe
Morten VJ skrev:Er du ikke bare meget tæt på maks. effekten turboen kan levere??
Jeg mener at den er opgivet til 600 hk som maks.
Sæt flere måle studse ind i systemet!
en før hver potte, og en i udstødningsmanifolden.
Det er bedre at måle, en bygge unødigt om!
Ps, er indsugningssystemet helt tæt?
MVH
Morten
det er faktisk lidt spændne det du er ude på her.
nu har jeg læst lidt op på det,og nogle mener at under bilen ikke behøver samme størrelse som forrøret (downpipe) pga gasserne bliver kraftigt afkølet og derved behøver mindre plads.
men der må da være en del personer herinde der har langt over 540hk hvad gør de med deres uds?
: 30 okt 2011, 15:01
af K-FINN
640hk på en 1,6L ved 2,4 bar kører a knejte med, det er 3" udstødning, der er effekt stadig stigende med ladetryk..
: 30 okt 2011, 15:20
af møffe
K-FINN skrev:640hk på en 1,6L ved 2,4 bar kører a knejte med, det er 3" udstødning, der er effekt stadig stigende med ladetryk..
men kender i modtrykket i udstødningen? for er der ikke noget så er der jo ingen is på koen.
: 30 okt 2011, 15:25
af K-FINN
Nej, det har der jo ikke været brug for..
Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.
Jeg tror turbo er rendt til ende..
: 30 okt 2011, 15:34
af møffe
K-FINN skrev:Nej, det har der jo ikke været brug for..
Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.
Jeg tror turbo er rendt til ende..
bare for at bruge et eksempel så har en ligne motor lavet 640hk på samme felt med en samme model turbo.
(og den bil laver 970hk idag som 2L ved 2,4 bar med en noget anden turbo)
men er status at modtrykket er et problem?
: 30 okt 2011, 15:42
af K-FINN
møffe skrev:K-FINN skrev:Nej, det har der jo ikke været brug for..
Men hvorfor prøver i ikke bare pille udstødning af.
Jeg tror turbo er rendt til ende..
bare for at bruge et eksempel så har en ligne motor lavet 640hk på samme felt med en samme model turbo.
(og den bil laver 970hk idag som 2L ved 2,4 bar med en noget anden turbo)
men er status at modtrykket er et problem?
Var det samme opsæt de 2 motorer, fordi tror ikke proppen er i udstødning. Hvis den var for lille, ville du ikke kunne hæve ladetrykket.
Men igen, det er jo ret simpel og checke
: 30 okt 2011, 15:42
af m power
Mark skrev:Mellem potten er en gennemstrøms pot af mærket magnaflow bagpotten kender jeg ikke mærket på, og er ikke 100% gennemstrøms, men tæt på.
topstykket er portet noget i forhold til et std, som std kan det lave 400hk uden portning, men om det er portet nok er jo svært at vide, men somsagt alligevel noget kontra std.
Det kunne jo nemt være din bagpotte der er synderen, så der ville jeg montere en gennemstrømspotte af fornuftig kvalitet.