MS & electronic boost controller

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#21 Indlæg af martin høj »

Nå ingen der tør komme med lidt erfaring :?:
Corolla Gti Turbo
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#22 Indlæg af Jesper H »

har ingen erfaring, , men det ser rigtigt ud det du har tegnet
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#23 Indlæg af Morten VJ »

Jeg ville bytte rundt på port 1 og 3!
For som det er tegnet nu skal ventilen aktiveres for at sænke ladetrykket.
Så en defekt i styringen vil give maks ladetryk, og hvad dermed følger.

Hvis du bytter rundt på 1 og 3 så vil aktivering af ventilen hæve ladetrykket, og en defekt vil resultere i grund ladetryk.
En mere sikker løsning i mine øjne.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#24 Indlæg af martin høj »

Hej. Tak for jeres svar. Vil prøve og bytte om på dem. Som det er nu kan jeg slet ikke sænke trykket. Ventilen klikker på fuld drøn og kan justere freq på den. Morten hvad siger du til vi lige mødes og tager en snak om ms. Vi er vist ikke Så langt fra hindanden.
Corolla Gti Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#25 Indlæg af Morten VJ »

Et eventuelt møde det kan vi godt finde ud af.
Sen en pb, og så tager vi den der fra.

Hvilken frekvens kører du med på ventilen?
Det jeg har fundet er at en frekvens på 13 til 19 Hz er passende.
Hvad er
Increase voltage sat til?
den nuværende opsætning skal være drecrease boost.

Men helt generelt skal du tune openloop tabellen først.
Inden du begynder at eksperimentere med closed loop.
Og closed loop har jeg aldrig haft tålmodighed nok til at få til at virke ordentligt.
Selv da der blev udviklet på koden, blev udviklerne aldrig helt tilfredse med resultatet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#26 Indlæg af m power »

når ventilen ikke er aktiveret skal port 1 være lukket og der skal være gennemgang mellem 2 + 3.
når ventilen er aktiveret skal port 3 være lukket og der skal være gennemgang mellem 1 + 2.
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#27 Indlæg af martin høj »

Hej igen.
19 hz skulle være det den kører med.men har prøvet lavere og højere.
Har prøvet begge increase og decrease voltage.
Tabellen har jeg prøvet fra 10 som jeg mener er det mindste man kan sætte den til..og til 99
og ellers fuldt vejledning fra link i start af tråd.

Mvh Martin
Corolla Gti Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#28 Indlæg af Morten VJ »

Har du prøvet med en 10W pære, istedet for solonoiden.
Det gør det relativt enkelt at se om Ms regulerer udgangen.

Har du kontrolleret at ventilen virker korrekt og er åben og lukket på de riktige porte, med og uden strøm ?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#29 Indlæg af martin høj »

Hej igenTak for jeres svar.
Har lige lidt meget om ørerne lige pt.
Men vender lige tilbage når jeg har testet de ting.
Tak for hjælpen.
Martin
Corolla Gti Turbo
Besvar