Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2011, 22:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Nå ingen der tør komme med lidt erfaring :?:

_________________
Corolla Gti Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2011, 16:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
har ingen erfaring, , men det ser rigtigt ud det du har tegnet

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2011, 07:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg ville bytte rundt på port 1 og 3!
For som det er tegnet nu skal ventilen aktiveres for at sænke ladetrykket.
Så en defekt i styringen vil give maks ladetryk, og hvad dermed følger.

Hvis du bytter rundt på 1 og 3 så vil aktivering af ventilen hæve ladetrykket, og en defekt vil resultere i grund ladetryk.
En mere sikker løsning i mine øjne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2011, 08:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej. Tak for jeres svar. Vil prøve og bytte om på dem. Som det er nu kan jeg slet ikke sænke trykket. Ventilen klikker på fuld drøn og kan justere freq på den. Morten hvad siger du til vi lige mødes og tager en snak om ms. Vi er vist ikke Så langt fra hindanden.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2011, 11:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et eventuelt møde det kan vi godt finde ud af.
Sen en pb, og så tager vi den der fra.

Hvilken frekvens kører du med på ventilen?
Det jeg har fundet er at en frekvens på 13 til 19 Hz er passende.
Hvad er
Increase voltage sat til?
den nuværende opsætning skal være drecrease boost.

Men helt generelt skal du tune openloop tabellen først.
Inden du begynder at eksperimentere med closed loop.
Og closed loop har jeg aldrig haft tålmodighed nok til at få til at virke ordentligt.
Selv da der blev udviklet på koden, blev udviklerne aldrig helt tilfredse med resultatet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2011, 16:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
når ventilen ikke er aktiveret skal port 1 være lukket og der skal være gennemgang mellem 2 + 3.
når ventilen er aktiveret skal port 3 være lukket og der skal være gennemgang mellem 1 + 2.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2011, 13:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej igen.
19 hz skulle være det den kører med.men har prøvet lavere og højere.
Har prøvet begge increase og decrease voltage.
Tabellen har jeg prøvet fra 10 som jeg mener er det mindste man kan sætte den til..og til 99
og ellers fuldt vejledning fra link i start af tråd.

Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2011, 07:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Har du prøvet med en 10W pære, istedet for solonoiden.
Det gør det relativt enkelt at se om Ms regulerer udgangen.

Har du kontrolleret at ventilen virker korrekt og er åben og lukket på de riktige porte, med og uden strøm ?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2011, 12:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej igenTak for jeres svar.
Har lige lidt meget om ørerne lige pt.
Men vender lige tilbage når jeg har testet de ting.
Tak for hjælpen.
Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team