Side 3 af 6
: 26 mar 2011, 09:49
af beyer
har den alu / stål bund kar ? , kører den med shims over eller under bucket , sidder olie filteret i bundkar eller på blok ....????
havde forstået det var gen 3 blokken du arbejde med , gen 3 er den dårligste , gen 1-2 er bedre støbt , finnishen er også betydelig bedre , så der for er den en tand bedre, men 3S er stadig blokke der er skrøbelige når der bliver boret 1 mm ud ... ellers fint projekt du har dig der

: 26 mar 2011, 13:03
af MKuhre
Ja har jeg godt hørt :/ men der er dog mange ude i verden med 600+ hk så jeg tænkte det bliver ikke noget problem

skulle nok havde undersøgt det lidt bedre
Var lige ude og kigge så vidt jeg kan se sidder filteret på blocken, men det er lige på kanten og den er for lav til at jeg kan komme under den sådan som den står :/ det sidder lige ved højre baghjul

ved ikke om det hjælper ?

: 26 mar 2011, 13:31
af MKuhre
øv bøv tror sku det er en 3gen :O unden at jeger sikker men der er nogen ting der kunne tyde på det ser det ud til :/
: 26 mar 2011, 13:57
af MKuhre
hvad dælen kan man så gøre hvis det er en 3 gen ? alle delen er jo købt hjem så der vil være meget spildt ved at købe en 5sfe block ? og hvor meget skal laves om før den passer ?

: 26 mar 2011, 15:34
af møffe
hvad med løse foringer.
mener det hedder sleves eller sådan noget.
: 26 mar 2011, 16:48
af møffe
: 26 mar 2011, 17:11
af MKuhre
men hvis blocken er så tynd ? vil det så fungere ? har kiggede lidt på det og rev3 blocken skulle kunne klare 500 rwhp med sleves nogen siger enda det er over kill ? og at 5sfe blocken ikke er ombygninger værd ?
læser og læser om det lige nu

det er bare lidt sent når bilen skal fikses om under 1 månede

: 26 mar 2011, 17:22
af møffe
MKuhre skrev:men hvis blocken er så tynd ? vil det så fungere ? har kiggede lidt på det og rev3 blocken skulle kunne klare 500 rwhp med sleves nogen siger enda det er over kill ? og at 5sfe blocken ikke er ombygninger værd ?
læser og læser om det lige nu

det er bare lidt sent når bilen skal fikses om under 1 månede

har en kammarat der er skal til at have sådannogle i hans duratec
det er godt nok i det vestjyske med der kan jo nok tages endnu en blok med. jeg kender intet til prisen.
: 26 mar 2011, 17:31
af MKuhre
det lyder meget interessant

men kan ikke læse mig frem til om det vil fungere til den tynde rev3 block, har dog efter hånden fundet et par rev3 mr2 3sgte med op mod 600 bhp og også over men det er jo noget skidt hvis man bruger så mange penge og så lortet flækker til sommer ;D
: 26 mar 2011, 18:09
af møffe
de sleevs er til montering i stedet for den std foring.
men ved de kloge toyota folk ikke noget ??
jeg er jo ford mand..
