3sgte krumtap til 500+ hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

#21 Indlæg af beyer »

har den alu / stål bund kar ? , kører den med shims over eller under bucket , sidder olie filteret i bundkar eller på blok ....????

havde forstået det var gen 3 blokken du arbejde med , gen 3 er den dårligste , gen 1-2 er bedre støbt , finnishen er også betydelig bedre , så der for er den en tand bedre, men 3S er stadig blokke der er skrøbelige når der bliver boret 1 mm ud ... ellers fint projekt du har dig der :rock:
MKuhre
Medlem

#22 Indlæg af MKuhre »

Ja har jeg godt hørt :/ men der er dog mange ude i verden med 600+ hk så jeg tænkte det bliver ikke noget problem :) skulle nok havde undersøgt det lidt bedre :D

Var lige ude og kigge så vidt jeg kan se sidder filteret på blocken, men det er lige på kanten og den er for lav til at jeg kan komme under den sådan som den står :/ det sidder lige ved højre baghjul :) ved ikke om det hjælper ? :)
MKuhre
Medlem

#23 Indlæg af MKuhre »

øv bøv tror sku det er en 3gen :O unden at jeger sikker men der er nogen ting der kunne tyde på det ser det ud til :/
MKuhre
Medlem

#24 Indlæg af MKuhre »

hvad dælen kan man så gøre hvis det er en 3 gen ? alle delen er jo købt hjem så der vil være meget spildt ved at købe en 5sfe block ? og hvor meget skal laves om før den passer ? :)
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#25 Indlæg af møffe »

hvad med løse foringer.

mener det hedder sleves eller sådan noget.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
møffe
Mester Medlem

#26 Indlæg af møffe »

MKuhre
Medlem

#27 Indlæg af MKuhre »

men hvis blocken er så tynd ? vil det så fungere ? har kiggede lidt på det og rev3 blocken skulle kunne klare 500 rwhp med sleves nogen siger enda det er over kill ? og at 5sfe blocken ikke er ombygninger værd ?

læser og læser om det lige nu :D det er bare lidt sent når bilen skal fikses om under 1 månede :D
møffe
Mester Medlem

#28 Indlæg af møffe »

MKuhre skrev:men hvis blocken er så tynd ? vil det så fungere ? har kiggede lidt på det og rev3 blocken skulle kunne klare 500 rwhp med sleves nogen siger enda det er over kill ? og at 5sfe blocken ikke er ombygninger værd ?

læser og læser om det lige nu :D det er bare lidt sent når bilen skal fikses om under 1 månede :D

har en kammarat der er skal til at have sådannogle i hans duratec

det er godt nok i det vestjyske med der kan jo nok tages endnu en blok med. jeg kender intet til prisen.
MKuhre
Medlem

#29 Indlæg af MKuhre »

det lyder meget interessant :) men kan ikke læse mig frem til om det vil fungere til den tynde rev3 block, har dog efter hånden fundet et par rev3 mr2 3sgte med op mod 600 bhp og også over men det er jo noget skidt hvis man bruger så mange penge og så lortet flækker til sommer ;D
møffe
Mester Medlem

#30 Indlæg af møffe »

de sleevs er til montering i stedet for den std foring.

men ved de kloge toyota folk ikke noget ??

jeg er jo ford mand.. :wink:
Besvar