En motor skal jo os ha kniv fra starten af så stempelringene bla kommer helt rigtig på plads, ikke køre som en bedstemor de første 3000km med max 3000rpm haha
-Pedersen- skrev:Hvorfor stoppe der ? Da jeg var bajs bestod tilkørsel af membran tun på en monza puch ved at køre med fuld gas ned på grillen. Det var det.
Jakobsen skrev:En motor skal jo os ha kniv fra starten af så stempelringene bla kommer helt rigtig på plads, ikke køre som en bedstemor de første 3000km med max 3000rpm haha
nemlig,,enten holder det eller også holder det ikke,,,holder det ikke var det noget lort man havde lavet
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Der er os mange der siger man skal køre den til på mineralsk olie de første 500-1000km bla med RB26 motoren. Det har jeg Ikke selv prøvet tør heller ikke. Er ved at renovere min egen RB26 og den får et sæt ACL Racing lejre og noget 10w60 olie og så får den stille og rolig kniv
Nu er det vel også mest stempelringe og ikke lejer der skal køres til.
Og dem der vælger at tilkøre på den langsomme måde vælger nok mest mineralsk olie på grund af prisen. Der er jo ikke meget fornuft i 2 olieskift med dyr olie de første 700Km hvis man max. køre med 4000Rpm.
Mads B (dk) skrev:jeg må nok indrømme at jeg overlod det til cyllinder service at montere lejer, krumtap, plejlstænger, stempler i blokken, da jeg har en ide om at en mand der har gjort det 1000gange er bedre end en der har gjort det 2gange
Hvor fik du gjort det henne?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Nu er jeg ikke expert i olie, men så vidt jeg lige husker er der en del der køre ind på mineralsk olie forde det ikke har samme smørre evne, og det skulle være nemmere at slide stempel ringene til så Men igen er det os lidt farligere når man køre jo eller mest på kold olie
Men når man nu leger med dyre motore så skal man ik spare på olien, tror min RB26 tager 5L std. Med olie køler lidt mere til oven i
Men ved ik om mineralsk olie smøre så godt som frityreolie fra den lokale grill hehe