Side 3 af 3
: 09 nov 2010, 12:09
af Spirillen
HenrikGM skrev:Løs problemet med blokken ved at sætte nogle bedre plejlstænger i, samt støbe blokken op ca. 50%.
Bedre end at lave blokken med "lynkoblinger"

Hehe. Er på sagen.
I starten var det jo ment som absolut low-budget_gør det hele selv projekt.
Men på et tidspunkt finder man diverse grænser på originaldele.
: 09 nov 2010, 15:07
af HenrikGM
Fylde blokken med beton er vel nærmest definitionen på lowbudget?
: 09 nov 2010, 17:49
af HenrikGM
isky tool....så kan du lave rillen uden at tale motoren ud af bilen...jeg skal se om jeg kan finde et billede i arkivet.
: 09 nov 2010, 19:10
af Excess
HenrikGM skrev:isky tool....så kan du lave rillen uden at tale motoren ud af bilen...jeg skal se om jeg kan finde et billede i arkivet.
http://www.moparmusclemagazine.com/tech ... index.html

: 11 nov 2010, 22:02
af KarstenM
Gode argumenter for både topstykke og blok sikring.
Jeg tror jeg blot vil forsøge med rillen rundt om cylindrene i blokken.
Der er trods alt tale om NA og forholdsvis lav kompression...
Side spørgsmål: Jeg burde vel teoretisk kunne hæve gradtallet på knastakslen, uden at miste effekt i bunden, når kompressionen øges?
Den dynamiske kompression følger vel den statiske, når den hæves...