Slavteren skrev:er der regler der forbyder udskiftnig af instrumenterne? eller er du bare meget glad for det nuværende design
det behøver jo ikke koste en krig at smide et par ure og lamper i en plade alumunium.. i hvert fald tilpas billigt til at det kunne være vejen frem sammen med en anden løsning.
Nej men vores dashboard er jo en del mere end bare et par ure. Bl.a. viser den hvilket gear vi er i (sekventiel gearkasse) og det kan man jo ikke umiddelbart købe et ur der viser.
Slavteren skrev:er der regler der forbyder udskiftnig af instrumenterne? eller er du bare meget glad for det nuværende design
det behøver jo ikke koste en krig at smide et par ure og lamper i en plade alumunium.. i hvert fald tilpas billigt til at det kunne være vejen frem sammen med en anden løsning.
Nej men vores dashboard er jo en del mere end bare et par ure. Bl.a. viser den hvilket gear vi er i (sekventiel gearkasse) og det kan man jo ikke umiddelbart købe et ur der viser.
det kan godt fås jo... mener at www.deemon-tweeks.co.uk har dem, og ikke, kan det fås andre steder.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
Amen hold nu op gutter. Det er en racerbil så alt er vigtigt. Vi prøver at finde den bedste løsning hvor alt fungerer - hvilket er minimumskravet - og hvor der er fornuft mellem økonomi, tid og resultat. Desuden er det meget vigtigt at se hvilket gear man kører i, da det jo ikke er et Hgear hvor man kan mærke det på gearstangen.
Slavteren skrev:er der regler der forbyder udskiftnig af instrumenterne? eller er du bare meget glad for det nuværende design
det behøver jo ikke koste en krig at smide et par ure og lamper i en plade alumunium.. i hvert fald tilpas billigt til at det kunne være vejen frem sammen med en anden løsning.
Nej men vores dashboard er jo en del mere end bare et par ure. Bl.a. viser den hvilket gear vi er i (sekventiel gearkasse) og det kan man jo ikke umiddelbart købe et ur der viser.
det kan godt fås jo... mener at www.deemon-tweeks.co.uk har dem, og ikke, kan det fås andre steder.
Ej men vi køber da ikke nyt dashboard. Det ville da være dumt. Så kan vi da lige så vel bare købe den dash2 tingest så det kan forbindes til den nye
boks.
hvorfor ikk bare et eller andet display? stack, aim eller lign og så en motor ecu som jeres motormand er fortrolig med? om det er MS, EFI, KMS, omex eller what ever er jo ligegyldigt, de laver alle sammen noget der kan styre en 4 cyl. motor, og manden med computeren er vigtigere end mærket af boksen!
jeg forstår ikke du vil gå ud og gamble med en motor til mange penge ved at forsøge lidt med noget benzintryksregulator, og da slet ikk til endurance ræs..
lav nu den rigtige løsning i første omgang, det er det billigste i længden!
en motor der kører for magert eller fedt i længere tid koster hurtigere mere at renovere end en rigtig styring, display og indkøring!
Jeg forstår ikke helt hvorfor en MS ikke kan bygges på, så det stadigt virker?
Kører den originale styring med nogle helt ude i hampen værdier på alle sensorer, eller hvad er det der gør det så specielt?
Gennemtænkt tilslutning kan løse en del problemer, vil jeg tro.
Det er jo ikke uhørt at nogle lader oem styring sidde, og deler de signaler der er værd at dele(aka tænke sig om), så motorstyringen passer sig selv, og oem styring ligeså.
Men det kræver lidt diagramlæsning og lidt fintænkning.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor en MS ikke kan bygges på, så det stadigt virker?
Kører den originale styring med nogle helt ude i hampen værdier på alle sensorer, eller hvad er det der gør det så specielt?
Gennemtænkt tilslutning kan løse en del problemer, vil jeg tro. Det er jo ikke uhørt at nogle lader oem styring sidde, og deler de signaler der er værd at dele(aka tænke sig om), så motorstyringen passer sig selv, og oem styring ligeså. Men det kræver lidt diagramlæsning og lidt fintænkning.
Bla. på en supra med automat gear, der lader man bare den orginale styre alt andet en dyser, det kan så klares rigtig billig med en minisquirt...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
ALT kan lade sig gøre.
Det er muligt at bygge MS på en bil, hvor MS styrer tænding og sprøjt, men hvor bilens originale motorstyring styrer ESP, Haldex-4hjulstræk, Instrumentering og meget meget mere..
Det kan sagtens lade sig gøre, taler af erfaring.
Med venlig hilsen Jonas Laustrup Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig