Ulemper ved højere olietryk?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#21 Indlæg af TB206HDI »

skodacombi skrev:nu spørger jeg god nok dumt hvorfor laver du ikke faste lyfter også justerer dem ind.. det har jeg lavet sammen med lars lybker en gang for lang tid siden på en motor der skulle bruges til race.....michael


Fordi jeg gerne ville undgå det :)
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#22 Indlæg af kolermanden »

TB206HDI skrev:
skodacombi skrev:nu spørger jeg god nok dumt hvorfor laver du ikke faste lyfter også justerer dem ind.. det har jeg lavet sammen med lars lybker en gang for lang tid siden på en motor der skulle bruges til race.....michael


Fordi jeg gerne ville undgå det :)


jeg synes også først man skal lave det om til fastelyfter sammen med anden knast.
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#23 Indlæg af skodacombi »

dette var også lavet i dette tilfælde :D
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#24 Indlæg af TB206HDI »

TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:Hva er det for en hdi du har? Med 2.2bar burde det være en jeg kender ;)


Peugeot 306 hdi ;)


tøhø... jeg mener hvad er der lavet ved den? Det er en RH chippet en ikke?

2.2bar lyder voldsomt, men det kommer jo an på hvilken mølle den har på :)


kuk-kuk :)

Svar eventuelt i en pm hvis du ikke vil have det ud i forummet.
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#25 Indlæg af kolermanden »

TB206HDI skrev:
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:Hva er det for en hdi du har? Med 2.2bar burde det være en jeg kender ;)


Peugeot 306 hdi ;)


tøhø... jeg mener hvad er der lavet ved den? Det er en RH chippet en ikke?

2.2bar lyder voldsomt, men det kommer jo an på hvilken mølle den har på :)


kuk-kuk :)

det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Svar eventuelt i en pm hvis du ikke vil have det ud i forummet.
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#26 Indlæg af TB206HDI »

kolermanden skrev:
det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#27 Indlæg af kolermanden »

TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


det må vi se får NY dyser i morgen .... så håber da den giver lidt mere end med dysser der er helt færdi ... :damn: :damn: :damn:

men er målt ved rh til 180 med gl dyser og uden intercooler og en møller fra 270 cdi . med er målt med gmåler til 247 nu
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#28 Indlæg af TB206HDI »

kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


det må vi se får NY dyser i morgen .... så håber da den giver lidt mere end med dysser der er helt færdi ... :damn: :damn: :damn:

men er målt ved rh til 180 med gl dyser og uden intercooler og en møller fra 270 cdi . med er målt med gmåler til 247 nu


ok, 247 yder den helt sikkert ikke :)

Jeg har mappet en 306'er med std. dysespidser og CDI320 turbo, BMW pumpe og anden tryksensor til 206Hk og 430Nm. Det er hvad man kan trække ud af en sund motor på org. dyser. Min egen med std. spidser, BMW120d turbo yder 180Hk i teoretisk effekt (omregnet fra den mængde diesel den får ind). Men mon ikke din yder omkring de 225-230Hk hvis alt spiller på den? Er det RH der skal køre den ind igen?

Hvordan pokker tør du køre den uden IC - de er ved at smelte sammen selv med std. ladetryk og ingen IC.. :shock:
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#29 Indlæg af kolermanden »

TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
TB206HDI skrev:
kolermanden skrev:
det er en 330d mølle der sidder på og pumpe også . dyser fra en AMG plus Div.


Hvad yder den så? Og hvem har kørt den ind?


det må vi se får NY dyser i morgen .... så håber da den giver lidt mere end med dysser der er helt færdi ... :damn: :damn: :damn:

men er målt ved rh til 180 med gl dyser og uden intercooler og en møller fra 270 cdi . med er målt med gmåler til 247 nu


ok, 247 yder den helt sikkert ikke :)

Jeg har mappet en 306'er med std. dysespidser og CDI320 turbo, BMW pumpe og anden tryksensor til 206Hk og 430Nm. Det er hvad man kan trække ud af en sund motor på org. dyser. Min egen med std. spidser, BMW120d turbo yder 180Hk i teoretisk effekt (omregnet fra den mængde diesel den får ind). Men mon ikke din yder omkring de 225-230Hk hvis alt spiller på den? Er det RH der skal køre den ind igen?

Hvordan pokker tør du køre den uden IC - de er ved at smelte sammen selv med std. ladetryk og ingen IC.. :shock:


nu var det ikke med std. dyser ved rh den gang :ha:

nu køre jeg heller ikke uden ic (90 grad luft) . skuller bare se hvad forskel det gjorde :)

nej det bliver ikke RH denne gang
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#30 Indlæg af TB206HDI »

kolermanden skrev:nu var det ikke med std. dyser ved rh den gang :ha:

nu køre jeg heller ikke uden ic (90 grad luft) . skuller bare se hvad forskel det gjorde :)

nej det bliver ikke RH denne gang


Ok må jeg spørge om hvem der skal køre den ind så?

(hint jeg kender ikke til nogle i DK der kan køre de AMG spidser rigtigt ind - udover mig selv ;))
Besvar