Okay, hvad kommer din tomgangsmotor fra?
Jeg synes at de fleste ser ud som om de skal være bygget sammen med TB.
Man må du kunne finde en som kan placeres eksternt.
Nogle erfaringer med forskellige fabrikater?
Opstarts justering
Redaktør: Moderatorer
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Sådan en fra en Opel (med èn spole og en fjeder til at holde den lukket i) får det altså til at virke rigtigt godt. Tror også det vil virke mere "flydene" end den anden model du viser der.
BMW kører også med en der kan bruges på m20,30 osv. Men den er med 2 spoler i, så den kræver en effekt modstand i mellem den ene spole og stel for at holde sig lukket. Kører selv med denne løsning på min BMW m20 motor og det virker altså bare lækkert.
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Hej Kuno, det må du meget gerne. Har du to modeller?
Hvad skal den evt. koste?
Daniel: Var det den på billedet som du havde bedst erfaring med?
Jeg har været ved at læse i mine bøger for at finde ud af præcis hvordan den virker. Men der står bare at den åbner og lukker for luften... Ja tak, men er det en lille servomotor eller?
Når I skriver "spole" mener i så motor?
For det er vel ikke bare en alm. on/off magnetventil? Det bedste må da være noget som lukker gradvist.
Jeg har lige været ved at undersøge hvad den viste model koster, 2464,-. Det synes jeg da er en anseelig sum... Så jeg må vidst heller ud til en hugger, og se hvad jeg kan finde.
Jeg skal nok huske at den med to ledninger er bedst.
I min søgen, kunne jeg se at bla. Saab 900 og Opel Calibra har brugt den model på billedet.
Hvad skal den evt. koste?
Daniel: Var det den på billedet som du havde bedst erfaring med?
Jeg har været ved at læse i mine bøger for at finde ud af præcis hvordan den virker. Men der står bare at den åbner og lukker for luften... Ja tak, men er det en lille servomotor eller?
Når I skriver "spole" mener i så motor?
For det er vel ikke bare en alm. on/off magnetventil? Det bedste må da være noget som lukker gradvist.
Jeg har lige været ved at undersøge hvad den viste model koster, 2464,-. Det synes jeg da er en anseelig sum... Så jeg må vidst heller ud til en hugger, og se hvad jeg kan finde.
Jeg skal nok huske at den med to ledninger er bedst.
I min søgen, kunne jeg se at bla. Saab 900 og Opel Calibra har brugt den model på billedet.
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
Efter lidt videre søgen fandt jeg dette firma i UK.
http://airflowltd.co.uk/idle-air-contro ... 40516-p-75
De sælger den ventil som i har vist ovenfor til 36£ incl porto, dvs 324,-.
Så kan det da ikke betale sig at skulle ud til en hugger, for de plejer da også at tage ved i pris.
http://airflowltd.co.uk/idle-air-contro ... 40516-p-75
De sælger den ventil som i har vist ovenfor til 36£ incl porto, dvs 324,-.
Så kan det da ikke betale sig at skulle ud til en hugger, for de plejer da også at tage ved i pris.
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Ja man kan vel godt kalde den en lille motor. Der skal 12v på det ene ben, og jo mere stel ms boksen ligger på det andet jo mere åbner ventilen.
De er da "røv" billige de ventiler der, tror sku jeg skal have en der ovre fra også, min bmw ventil er noget slidt og kan finde på at sætte sig fast i ny og næ og en ny koster 1550 kr ved bmw.
De er da "røv" billige de ventiler der, tror sku jeg skal have en der ovre fra også, min bmw ventil er noget slidt og kan finde på at sætte sig fast i ny og næ og en ny koster 1550 kr ved bmw.