Bedste Trigger løsning til Volvo B19AT

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#21 Indlæg af Jakobsen »

Jeg takker Rasmus :D kan du ik smide dit nr på en PM'er blir i jylland til bilen køre hehe :rock: Nu skal det her MS eventyr igang for :reading:

Men ja tror også jeg får det trigger hjul lavet og så kommer den på enten som paralel løsning så den logger omdrejninger via Hall og trigger hjul, eller som wasted spark.

til Henrik

Glæder mig enormt meget til at få liv i dyret, og som du selv siger prøver at se hvad der sker med køre turen når man kommer til at justere tædings mappet, som jeg har forstået det er det vel justering af Fuel map først og bagefter justering af tændings tabel ?

Justering af VE tabel er vel det første man justere når man har fået liv og set tænding står rigtig, samt fået en stabil tomgang.

Tænding kommer efter VE justering ikke ?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#22 Indlæg af HenrikGM »

ballpark på VE først.
Ballpark på tænidng

Fintrim på VE og fintrim på tænding (dette fortsætter evigt ud i al fremtid;-) )
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#23 Indlæg af grydesvamp »

Jo VE justeres sådan nogenlunde fornuftigt først (det er her du bruger din nye WB sonde.)

Tænding justeres derefter.
Før du går i krig her er det en god ide lige at lave et sæt høreværns-stetoskops-banditter. (billigt sæt høreværn, et par meter slange og en halv stor kabelsko der passer i slangen, som så skrues fast på blokken) de er guld værd!
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#24 Indlæg af Jakobsen »

Nå er kommer så langt at jeg skal til at prøve at starte skidtet op.

Problem 1 allerede benzin pumpen vil ik starte når den køres igennem boksen.

Problem 2 nu er der ingen RPM signal længere forstår det ik, har kørt signal fra hall ind i boksen samt stel, det virkede også de første gange jeg drejede nøglen men nu er der ingen udslag når jeg drejer nøglen :damn:

Kan man måle på kablerene om der kommer signal ud når der er tænding på ?

og kan jeg måle om der er hall signal til boksen ?

Så vidt jeg skal forstår skal jeg ik sætte boksen yderligere op til at lure signalet fra Hall sensoren korrekt ?

setup af benzin pumpe er under cranking / prime og den er sat til always. men den gir ingen signal ud ??

Boksen er en Turbomotor boks.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#25 Indlæg af grydesvamp »

er du sikker på at ms får nok spænding ?

Jeg havde problemet med min lada da jeg flyttede batteriet over i bagagerummet kom jeg i først omgang til at lide under et jævnt stort spændingsfald (ca 2 volt i tomgang) men når jeg drejede nøglen til start havde jeg kun 7 volt tilbage til ms.. og det er ikke nok.. så vil den nemlig heller ingen ting..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#26 Indlæg af Jakobsen »

Nå endelig lidt held (; fik gang i benzin pumpen så det fungere er jeg sikker på.

Skal nu ha målt spænding på Hall signal, turbomotor's induktiv indgang ska ha over og under 0,4v hvorfor ved jeg ikke ??

Angående spænding til boksen det har jeg ikke kontroleret men det måbet lige.

Men indrømmer gerne at jeg gerne ville ha haft en Henrik GM boks til at starte på, ville nok gøre det lidt nemmere (:
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#27 Indlæg af Jesper H »

Skal du ikke sætte den til den digitale trigger indgang nu hvor du har en hallgiver?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#28 Indlæg af Jakobsen »

Ikke i følge rene turbo motor. Bruger som sagt kun Hall sensoren til at luse omdrejnings signal. Da jeg vil køre ren fuel i starten (:

Men ska ha købt en trigger til min 36-1 trigger hjul.. Nogle siger en alm ABS sensor fra en vw golf 3 skulle ku bruges
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#29 Indlæg af cb »

Vinkel er lige meget. Det var for at låse svingklodser og vakum forstilling

For så at trigge 60° før top kan hall giver flyttes så det passer

Ved at dette er en sikke løsning, hvorimod mange har svært ved at få en 36-1 eller 60-2 til at virker ordenligt.



HenrikGM skrev:
cb skrev:Hvis det var mig, så vil jeg beholde fordeler hvis den er med Hall giver.

Lås den så forstilling er væk, og mont. en MSD 6 tændingsmodul og en MSD Blaster tændspole. så har du et tændingsanlæg der dur.


Jeg tror ikke det er et problem at få nok gnist på. Det er nok mere Jakobsens erfaring med hvor den skal stå der er problemet. En låst fordeler kolliderer lidt med mandens ønske om at lave et 16V turbomonster senere, når den skal kunne køre økodrift til hverdag og drag i weekenden.
Men der er mange måder at komme fra a-b på.

Hvilken vinkel ville du låse den fast på?
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#30 Indlæg af Jakobsen »

Nå fik løst mit trigger problem :gnaek: Den skulle ha en PulUp på induktiv ind og så skulle jeg koble hall ind på digital trigger.

Nu skal jeg så bare igang med at mappe eller nej ha en tomgang og det skal jeg nok få noget arbejde ud af :reading:
Besvar