Side 3 af 7

: 14 dec 2009, 14:01
af Ydegaard
For lige at vende tilbage til emnet så er der en test her:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

: 14 dec 2009, 17:39
af lqs
370z skrev:De er pllet af ude i inderskærmene.. så alt rør sidder stadig på turboerne.. Derfor mener jeg jo også det er filtrene den er gal med..! Og derfor søger jeg hjælp/erfaringer fra andre der skulle kende til noget godt!!
og al afdækning/inderskærm blev monteret igen før næste rulning? kunne være rigtigt spændende at se den bil blive rullet i virkeligheden. eller blot udskrifterne. hvem er det der roder med bilen for dig?
MVH søren

: 14 dec 2009, 17:46
af Westmus
Det er ikke sådan at problemet måske egenligt mere er at det er filternes placering på den begrænsede plads der gør at DE ikke kan få luft, selv om de egenligt har stort nok max flow? At der eventuel skal vælges en helt anderledes filter løsning. Ja det var bare "en ud af boksen" tanke....

Apropos det oprindelige spørgsmål har KN faktisk HK rating på deres filtre, f.eks her på de koniske: www.dot-e.dk/knfilter.dk/kn_clamponkonisklistdk

: 14 dec 2009, 17:50
af lqs
jo... det er det 99% sikkert. også selv om det ikke er trådens emne!
MVH søren

: 14 dec 2009, 17:51
af Morten VJ
Hvor meget plads er der omkring filtrene?

Det nytter ikke riktigt noget hvis inderskærmen, eller andre komponenter ligger meget tæt på filtret!

For så mister du effekttivt areal på filtret.

Billeder og flere oplysninger, det ville være lækkert.

MVH

Morten

: 14 dec 2009, 18:01
af HenrikGM
370z skrev:De er pllet af ude i inderskærmene.. så alt rør sidder stadig på turboerne.. Derfor mener jeg jo også det er filtrene den er gal med..! Og derfor søger jeg hjælp/erfaringer fra andre der skulle kende til noget godt!!


Billeder før-efter.

Ydelser pr. filter?

Hvem laver målingerne for dig?

Er der målt vacuum i røret lige eftter filteret?

Suger filteret direkte over en skarp kant/ er der tragte, etc?

Mange spørgsmål, men det er i din egen interesse at få svar der er så præcist som muligt. (HKS-svaret har du jo fået ;-) )

Det kan godt være ganske tricky at finde sådan en fejl(hvis der ER en fejl), og man skal passe morderligt på ikke at tro på hvad man mener. Se ALTID på hvad tallene(dvs mål!) siger. Ofte er det man troede ikke helt sådan virkeligheden er.

: 14 dec 2009, 19:09
af klyfax
Billede

Billede

Hentet fra hans egen projekt tråd her på siden.

Jeg vil skyde på det er hans trykrør der stjæler rigtig meget luft!

Så vidt jeg kan se fra de billedere du har, så kan du hente luften lige under forlygterne, hvor de gamle cooler sad...

Før billede

Billede

: 14 dec 2009, 20:01
af HenrikGM
Hvad er det for en aluplade der sidder mellem filter og massemåler?

Manglen på radius de rigtige steder kan være kostbare i ydelse. Filter med intern tragt kan feks kompensere for en del flow der tilsyneladende ikke før kunne komme igennem samme lysning.

: 14 dec 2009, 20:27
af dinmor
Kør uden filter?

René har kørt uden filter i snart et årti uden problemer så vidt jeg ved?

: 14 dec 2009, 21:33
af Alex_Reedtz
Det der er så ikke hans bil, men han ligger sikkert selv nogle billeder ind og lidt flere detaljer... Bilen det drejer sig om kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=151961