luftfiltere med meget flow...
Redaktør: Moderatorer
-
Ydegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
- Geografisk sted: Århus
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
og al afdækning/inderskærm blev monteret igen før næste rulning? kunne være rigtigt spændende at se den bil blive rullet i virkeligheden. eller blot udskrifterne. hvem er det der roder med bilen for dig?370z skrev:De er pllet af ude i inderskærmene.. så alt rør sidder stadig på turboerne.. Derfor mener jeg jo også det er filtrene den er gal med..! Og derfor søger jeg hjælp/erfaringer fra andre der skulle kende til noget godt!!
MVH søren
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Det er ikke sådan at problemet måske egenligt mere er at det er filternes placering på den begrænsede plads der gør at DE ikke kan få luft, selv om de egenligt har stort nok max flow? At der eventuel skal vælges en helt anderledes filter løsning. Ja det var bare "en ud af boksen" tanke....
Apropos det oprindelige spørgsmål har KN faktisk HK rating på deres filtre, f.eks her på de koniske: www.dot-e.dk/knfilter.dk/kn_clamponkonisklistdk
Apropos det oprindelige spørgsmål har KN faktisk HK rating på deres filtre, f.eks her på de koniske: www.dot-e.dk/knfilter.dk/kn_clamponkonisklistdk
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvor meget plads er der omkring filtrene?
Det nytter ikke riktigt noget hvis inderskærmen, eller andre komponenter ligger meget tæt på filtret!
For så mister du effekttivt areal på filtret.
Billeder og flere oplysninger, det ville være lækkert.
MVH
Morten
Det nytter ikke riktigt noget hvis inderskærmen, eller andre komponenter ligger meget tæt på filtret!
For så mister du effekttivt areal på filtret.
Billeder og flere oplysninger, det ville være lækkert.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
370z skrev:De er pllet af ude i inderskærmene.. så alt rør sidder stadig på turboerne.. Derfor mener jeg jo også det er filtrene den er gal med..! Og derfor søger jeg hjælp/erfaringer fra andre der skulle kende til noget godt!!
Billeder før-efter.
Ydelser pr. filter?
Hvem laver målingerne for dig?
Er der målt vacuum i røret lige eftter filteret?
Suger filteret direkte over en skarp kant/ er der tragte, etc?
Mange spørgsmål, men det er i din egen interesse at få svar der er så præcist som muligt. (HKS-svaret har du jo fået
Det kan godt være ganske tricky at finde sådan en fejl(hvis der ER en fejl), og man skal passe morderligt på ikke at tro på hvad man mener. Se ALTID på hvad tallene(dvs mål!) siger. Ofte er det man troede ikke helt sådan virkeligheden er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Hentet fra hans egen projekt tråd her på siden.
Jeg vil skyde på det er hans trykrør der stjæler rigtig meget luft!
Så vidt jeg kan se fra de billedere du har, så kan du hente luften lige under forlygterne, hvor de gamle cooler sad...
Før billede

MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvad er det for en aluplade der sidder mellem filter og massemåler?
Manglen på radius de rigtige steder kan være kostbare i ydelse. Filter med intern tragt kan feks kompensere for en del flow der tilsyneladende ikke før kunne komme igennem samme lysning.
Manglen på radius de rigtige steder kan være kostbare i ydelse. Filter med intern tragt kan feks kompensere for en del flow der tilsyneladende ikke før kunne komme igennem samme lysning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
Det der er så ikke hans bil, men han ligger sikkert selv nogle billeder ind og lidt flere detaljer... Bilen det drejer sig om kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=151961