Side 3 af 5
: 09 apr 2010, 20:02
af HenrikGM
Jakobsen skrev:Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam

Arrh...?
Hvilket budget har du, så skal jeg pege på en. Det rækker lige fra kinamanifold til en rigtig manifold, og fra skrotpriser til realistiske priser, samt skrotkvalitet til all-out kræs.
Så skal vi ikke starte med at høre hvad manifoldbudgettet er?
: 09 apr 2010, 20:25
af Jakobsen
Jamen budgettet er en 2000kr max... Det er jo et low budget projekt det her

Men altså jeg ved godt man kan få fine rustfri manifolde ved DP Enginerring i Holland til 500EUR. og Protune i finland laver også nogle, samt KL-Racing.se
altså pt har jeg min 940 manifold på som også er fin nok, men ik hvis man skal have extern wg selvfølgelig
: 09 apr 2010, 20:27
af Captain Slow
til den pris kan du jo knapt købe materialerne ?
: 09 apr 2010, 20:28
af Captain Slow
kan du ikke modificere den du har ? med et grenrør fra collectoren ?
: 09 apr 2010, 20:41
af Jakobsen
Jeg er nærig ja korrekt (: men mener godt man selv kan lave en manifold for 2000kr ret mig hvis jeg tager helt fejl
Det behøver jo ik være rustfri overhovedet ikke, sort jern er skam også fint nok (: har ikke gang i en show bil eller noget der skal skinde af gejl, men mere noget der bare virker
Mener jeg husker en side hvor man ku få de svejse bøj til at lave manifolden af til en 30-40kr stk her på sjælland, husker ik siden lige pt desværre
: 09 apr 2010, 23:46
af Captain Slow
til den pris kan du købe dem alle steder
køb dem gennem din vvs mand, så er du nede i 20-25 kr,
du skal så ha fremstillet en del flanger, og ha det muret sammen, dernæst kommer sikkert en planfræsning. og noget varme isolering.
men ja har man en tigger selv og evnerne kan det gøres rimelig billigt
: 10 apr 2010, 11:40
af grydesvamp
2000 er nok ca mindsteprisen på en manifold hvis du vil bygge selv.
Kl racing.se har flancerne du skal bruge og bøjningerne kan jeg ikke huske hvad koster..
så er halvdelen af pengene brugt. resten bruges på svejsning, udglødning, opretning og evt et varmeskjold...
Regne A/R ud
: 28 apr 2010, 21:49
af martin høj
Jeg har en turbo med ukendt ar på indsugnings siden.og på udstødnings siden skulle ar være 60.men betydelig fysisk større end en jeg har på 63.Jeg har så forsøgt og læse mig til udregning bla på garret`s hp.
Men jeg forstår åbenbart ikke en meter af det.
Bliver lidt forvirrret over den måde man skal tage mål.
En der kan skære det ud i pap for mig.og gerne med billeder.
MVH:Martin
Udskifte compressor hjul
: 15 jun 2010, 18:20
af martin høj
Er det muligt og udskifte compressor hjulet i turbo
uden og afbalancere turbo???
MVH:Martin
: 15 jun 2010, 18:50
af K-FINN
Jakobsen skrev:Jeg er nærig ja korrekt (: men mener godt man selv kan lave en manifold for 2000kr ret mig hvis jeg tager helt fejl
Det behøver jo ik være rustfri overhovedet ikke, sort jern er skam også fint nok (: har ikke gang i en show bil eller noget der skal skinde af gejl, men mere noget der bare virker
Mener jeg husker en side hvor man ku få de svejse bøj til at lave manifolden af til en 30-40kr stk her på sjælland, husker ik siden lige pt desværre
Svejse bøjninger koster 10-12kr/stk.