Jakobsen skrev:Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam
Arrh...?
Hvilket budget har du, så skal jeg pege på en. Det rækker lige fra kinamanifold til en rigtig manifold, og fra skrotpriser til realistiske priser, samt skrotkvalitet til all-out kræs.
Så skal vi ikke starte med at høre hvad manifoldbudgettet er?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jamen budgettet er en 2000kr max... Det er jo et low budget projekt det her Men altså jeg ved godt man kan få fine rustfri manifolde ved DP Enginerring i Holland til 500EUR. og Protune i finland laver også nogle, samt KL-Racing.se
altså pt har jeg min 940 manifold på som også er fin nok, men ik hvis man skal have extern wg selvfølgelig
Jeg er nærig ja korrekt (: men mener godt man selv kan lave en manifold for 2000kr ret mig hvis jeg tager helt fejl
Det behøver jo ik være rustfri overhovedet ikke, sort jern er skam også fint nok (: har ikke gang i en show bil eller noget der skal skinde af gejl, men mere noget der bare virker
Mener jeg husker en side hvor man ku få de svejse bøj til at lave manifolden af til en 30-40kr stk her på sjælland, husker ik siden lige pt desværre
til den pris kan du købe dem alle steder køb dem gennem din vvs mand, så er du nede i 20-25 kr,
du skal så ha fremstillet en del flanger, og ha det muret sammen, dernæst kommer sikkert en planfræsning. og noget varme isolering.
men ja har man en tigger selv og evnerne kan det gøres rimelig billigt
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Jeg har en turbo med ukendt ar på indsugnings siden.og på udstødnings siden skulle ar være 60.men betydelig fysisk større end en jeg har på 63.Jeg har så forsøgt og læse mig til udregning bla på garret`s hp.
Men jeg forstår åbenbart ikke en meter af det.
Bliver lidt forvirrret over den måde man skal tage mål.
En der kan skære det ud i pap for mig.og gerne med billeder.
MVH:Martin
Jakobsen skrev:Jeg er nærig ja korrekt (: men mener godt man selv kan lave en manifold for 2000kr ret mig hvis jeg tager helt fejl
Det behøver jo ik være rustfri overhovedet ikke, sort jern er skam også fint nok (: har ikke gang i en show bil eller noget der skal skinde af gejl, men mere noget der bare virker
Mener jeg husker en side hvor man ku få de svejse bøj til at lave manifolden af til en 30-40kr stk her på sjælland, husker ik siden lige pt desværre
Svejse bøjninger koster 10-12kr/stk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele